Medpassagerare Norrland-Värmland

Startat av Hagglunds, 05 oktober 2010, 02:25:12 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hagglunds

Går i lite tankar att flytta och starta om på nytt, finns en som sagt att ju längre jag flyttar desto bättre och
det är helt rätt, ju längre från Övik man kommer ju bättre blir det.

Funderat lite på Karlstad och tänkte kolla om nån har nått bra tips på, eller att rent ut av nån av er
kanske kör en del Norrland-Värmland och man kunde få en passagerarstol och lite utrymme bak i ett skåp
för några st kartonger - kanske 10 st.

Jag har nämligen ingen resvana mer än att man åkt buss i grupp så detta att sätta sig på Linje100 och sen
hamna nere i Stockholm och där kunna komma vidare känns främmande för mig.

Sen gillar jag inte riktigt alla dessa tunnlar så jag tror jag undviker Stockholm, vet att man brukar åka in vid Gävle och
köra inlandet ner mot Karlstad och Örebro och allt detta.

Om man fått hängt med nån buss så hade väl det känts tryggast för mig tror jag än med lastbil.

Jaja, får se om man får nått gensvar eller tips, jag väntar och ser.

Patrik

Du har ju skrivit exakt samma tråd flera gånger förut.
Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan

www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Björn Forslund

Annars kan du väl kontakta en speditionsfirma för kartongerna, om du nu fixat boende i Karlstad, och sedan går det säkert att åka tåg/buss dit utan att åka via Stockholm. Om du går ner till stationen/ resecentrum eller vad det nu kan heta, så kan säkert personalen där hjälpa dig med en resväg som minimerar antalet tunnlar så långt det går.

Hagglunds

Tack för tipsen, får se vad man gör, har lite på gång här på hemmaplan som kan leda till att man
kanske får komma i balans.

JB

Annars är det inga problem att åka sträckan utan att passera Stockholm. Ta bussen från Ö-vik till Sundsvall, därifrån tåget till Gävle. Från Gävle tar du Tåg i Bergslagens tåg till Hallsberg, där du kan byta till tåg mot Karlstad. Finns visserligen ett par tunnlar på sträckan norr om Gävle, men de går att undvika genom att ta bussen.

Förslag på resa:

09:40 Örnsköldsvik b - 11:55 Sundsvall C
Länstrafiken, Länstrafik, 100

Byte 1:
12:08 Sundsvall C - 14:03 Gävle C
SJ, X2000, 575

Byte 2:
14:14 Gävle C - 17:53 Hallsberg stn
Tågkompaniet, Övriga, 7517

Byte 3:
18:37 Hallsberg stn - 19:40 Karlstad C
SJ, X2000, 459