Huvudmeny

Dalabuss, Falun

Startat av Bussmicke, 05 oktober 2010, 00:06:21 AM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Wetjo

Var det inte 7660 som brann 2005?

1896

Ja, avtalsperioden -99 -06, är en mörk tid i Dalarnas historia.  8)

j-a

Citat från: Wetjo skrivet 05 oktober 2010, 09:13:16 AM
Var det inte 7660 som brann 2005?
Jo jag tror det,motorbrand om jag inte minns fel,men även Busslink 8660 totalförstördes ju av brand också,bara någar dar efter att Busslink avslutat trafiken i Dalarna sommaren 2006,den brann upp utanför Falun när den skulle tomköras bort från länet.Stod sedan uppställd en tid vid Bilmetro i Borlänge.

Mussebuss

Citat från: 1896 skrivet 05 oktober 2010, 17:09:08 PM
Ja, avtalsperioden -99 -06, är en mörk tid i Dalarnas historia.  8)
Hurså?? Skulle nog påstå att både trafiken och bussarna höll betydligt högre klass och driftsäkerhet då än nu. Men jag körde för Busslink, och dåvarande Connex hade väl inte fräschaste flottan, och Dalabuss hade redan då en mycket brokig flotta med allt från skrot till lyx. Delar av det senaste kör vi med nu och det skall väl erkännas att den kraftigaste nybilsdoften har gått ur numera  ::)

Trafiken var dock mycket bättre. Numera har nog ansvariga utgått från att folk bor vid järnvägsstationerna och skall således åka tåg. Tråkigt bara att man inte satsade en slant på ett biljettsystem till tåget så kanske statistik kunde föras över hur många som tar tåget... för det är ju ändå en del.