Kvällsbild på blå B9S (GS 952)

Startat av Jonas Gustafsson, 13 september 2007, 21:02:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

Bilden är tagen för ett par timmar sedan vid Jennyhill. Bussen har några hundra meter kvar att köra i Partille kommun innan den passerar gränsen till Göteborgs stad. Till höger om bilden ligger Veolias Partillegarage.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Zella

Snyggt... Det var inte du som stod vid NET runt 18-tiden

Johan B

Hur många av dessa är fortfarande Västblå?

Jonas Gustafsson

Citat från: Zella skrivet 13 september 2007, 21:56:40 PM
Snyggt... Det var inte du som stod vid NET runt 18-tiden

Jodå.
Där fotade jag bl.a. Nettbuss Östfold 161, bilden finns med i ett svar till S Svenssons inlägg om Säfflebussen 3075.
Jag antar att du satt bakom ratten i någon av bussarna som passerade.
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Jonas Gustafsson

Citat från: Johan B skrivet 13 september 2007, 22:10:01 PM
Hur många av dessa är fortfarande Västblå?

952-954. 954 var märkligt nog i stombussfärg under endast några veckor i somras, sedan blev den västblå igen!
//Jonas

Johan B

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 13 september 2007, 23:03:57 PM
952-954. 954 var märkligt nog i stombussfärg under endast några veckor i somras, sedan blev den västblå igen!
//Jonas

Tack.

Zella

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 13 september 2007, 23:01:35 PM
Jodå.
Där fotade jag bl.a. Nettbuss Östfold 161, bilden finns med i ett svar till S Svenssons inlägg om Säfflebussen 3075.
Jag antar att du satt bakom ratten i någon av bussarna som passerade.

Det var jag som kom med Blå Express på väg in på net (Jonsered) som väsnades å flåsade mycket...

Johan B

Det var händelsevis inte du som körde 80 kl 14.01 mot Snipen också?

Zella

Nej det var inte jag... idag & igår hade jag bara blå...

Johan B

Citat från: Zella skrivet 14 september 2007, 18:54:57 PM
Nej det var inte jag... idag & igår hade jag bara blå...

Ok, chansade på att det kunde vart du. Var en ny förmåga som jag inte åkt med tidigare nämligen, trevlig och med behaglig körstil. Sådann lyx är man tyvärr inte alltför bortskämd med idag även om 80 är en av de klart bättre linjerna i stan på den punkten.

Zella

Citat från: Johan B skrivet 14 september 2007, 21:34:47 PM
Ok, chansade på att det kunde vart du. Var en ny förmåga som jag inte åkt med tidigare nämligen, trevlig och med behaglig körstil. Sådann lyx är man tyvärr inte alltför bortskämd med idag även om 80 är en av de klart bättre linjerna i stan på den punkten.

80:an är ju hur skön som helst...  :D