En vecka efter Bussmickes besök

Startat av Jacob med C, 13 september 2007, 20:42:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob med C

En vecka efter Bussmickes besök i Umeå. Jag och Verspieder hittade denna buss idag i Umeå. Fler bilder kommer upp nätet senare. Några bilder från Örnsköldsvik, Skellefteå och Piteå.

Abramssons buss 24.
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link

Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

yngrot

Detta var bland det fulaste i lackväg jag har sett hur kan nån godkänna detta?
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

nimbra

Nä vad då, det var väl en fräck lackering :)

Ersa

Citat från: yngrot skrivet 13 september 2007, 21:21:42 PM
Detta var bland det fulaste i lackväg jag har sett hur kan nån godkänna detta?

Hur kan huvudmannen i Lycksele ens komma på tanken att designa en sådant hemskt färgschema?
Stackars bussföretag som tvingas på dessa färger...  :-\

Niklas Bygdestam

Inte precis någon diskret lack. Skrikig är det minsta man kan säga att den var :o
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Möllers

Jag gillar lacken smacken av en MLT Lila lack lite  ::)

Fredde

Vilken färg finns inte på denna buss... ;D

/Fredde

Lasse i Bdn

Kommun bilarna i Boden har liknande färger

Sundås

Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Simon Bertilsson

Citat från: Verspieder skrivet 13 september 2007, 22:00:19 PM
Hur kan huvudmannen i Lycksele ens komma på tanken att designa en sådant hemskt färgschema?
Stackars bussföretag som tvingas på dessa färger...  :-\

Ja, det var något av det värsta jag sett. Fick de ett billigt parti blyfärg från leksakstillverkaren Mattel (Barbietillberkarna)?  :P

Ove Bojarp

Vad var det som gjorde att både XTX 212 och XTX 217 ganska "nyligen" var hos Wist i Östersund?

Ersa

Citat från: Ove Bojarp skrivet 16 september 2007, 11:56:26 AM
Vad var det som gjorde att både XTX 212 och XTX 217 ganska "nyligen" var hos Wist i Östersund?

Samt den tredje XTX231. Det verkar som ägaren inte var nöjd med dem. Men tar det verkligen över 9 månader att fixa de okända felen? Och är Länstrafiken glada över att bussar står 9 månader "över tiden" efter att de är levererade?
Kålaboda fick ju sin likvärdiga XTX257 levererad 061107 och har kört med den sedan dess. Var den i bättre skick, eller är Kålaboda inte lika noga? Själv vet jag inget.