VL - hur är läget?

Startat av Mittlinje, 01 oktober 2010, 19:39:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mittlinje

Är jag fel underrättad om att det skulle komma beslut gällande VL-Trafik i slutet av september? Någon som "dagsläge"?

Mats Karlsson

Vl har fått ytterligare respit för att få till en rekonstruktion.

julle

När det gäller försäljningen av VL till annat bolag, så har det stupat på att åkarna inom Buss i Väst röstat emot att den tilltänkta köparen skulle få ta med sig kontrakten på linjetrafiken. Åkarna inom BiV tyckte tydligen att köparen skulle bli för dominerande. Utan linjetrafikkontrakten som VL har via Buss i Väst, så är VL inte så mycket värt kan man väl säga.

Inte helt osannolikt, är att VL kommer gå i graven och att antingen Buss i Väst startar ett eget driftbolag som tar över VL:s körningar om inte några av BiV:s olika åkare kan ta över trafiken.

Mittlinje

Och vem är den tilltänkta köparen? Spekulationerna tycks vara många, eller?

julle

Citat från: Mittlinje skrivet 02 oktober 2010, 14:14:34 PM
Och vem är den tilltänkta köparen? Spekulationerna tycks vara många, eller?
Om jag har förstått det hela rätt är det endast ett bolag som visat intresse för att ta över VL, i tidigt skede kanske det var 2.

Mittlinje

Idag (ev i morgon) skall det enligt uppgift komma något besked?

Jan

Citat från: Mittlinje skrivet 06 oktober 2010, 16:38:05 PM
Idag (ev i morgon) skall det enligt uppgift komma något besked?

Fortfarande tyst?
I branschen i 40 år

Mats Karlsson

Citat från: Jan skrivet 11 oktober 2010, 14:26:06 PM
Fortfarande tyst?
Ja, enligt vad jag har hört av en förare så sker förlängning av rekonstruktionsarbetet om 3 månader i taget. Nyss skedde en ny förlängning, så då kan det teoretiskt dröja till jul innan vi får veta något.