Buss där jag inte sett buss tidigare.

Startat av Susanne, 26 september 2010, 22:30:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Susanne

Var i dag i det området där det tidigare låg butiken Överskottsbolaget i Solna. såg på marken att de målat BUSS. Mig veterligen så har det inte tidgare gått en buss in i det området. Nu finns ju nybyggda lägenheter vägg i vägg med området så lite service har de tydligen fått i form av en busslinje.

Ove Bojarp

Kors, är det så mycket ändrat därnere nu?
När jag var i arbete i Hagalund så kunde man
gå dit och köpa både fikabröd och matvaror och läsk,
kan man det ännu, eller är det borta också?
Jag minns att det fanns en Körskola/Trafikskola i närheten av
Ö&B troligen hette den Grönlunds då.

Jonas Strömblad

Såg det för någon vecka sedan oxå. Var i Mulle Meck-parken, och passade på att ta en tur i omgivningarna medan sonen roade sig. Som jag uppfattar det så vänder 505 där någonstans. Det finns ju ganska mycket utrymme att vända en buss på.
/J (som mönstrade ungefär där Mulle Meck-parken ligger)

Susanne

Citat från: Ove Bojarp skrivet 26 september 2010, 22:51:33 PM
Kors, är det så mycket ändrat därnere nu?
När jag var i arbete i Hagalund så kunde man
gå dit och köpa både fikabröd och matvaror och läsk,
kan man det ännu, eller är det borta också?
Jag minns att det fanns en Körskola/Trafikskola i närheten av
Ö&B troligen hette den Grönlunds då.

Grönlunds finns kvar, Ö&B borta och därmed köp av läsk/bullar osv. Åk dit och kolla, mycket är förändrat där nu, numera ett ganska öde område.
Järvstaden heter området numera och massor av bostäder byggs och kommer att byggas. http://www.jarvastaden.se/
Vet inte om de kommer att riva det gamla Ö&B huset eller inte. Grillen utanför Ö&B flyttades mot Värdshuset.

Någon som vet om de kommer riva hela ÖB området?

Mulle Meck är en rolig park för barnen, har varit där med syskonbarnen.

Susanne

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 26 september 2010, 22:53:37 PM
Såg det för någon vecka sedan oxå. Var i Mulle Meck-parken, och passade på att ta en tur i omgivningarna medan sonen roade sig. Som jag uppfattar det så vänder 505 där någonstans. Det finns ju ganska mycket utrymme att vända en buss på.

Precis, vid gamla parkeringen finns gott om plats för bussen att vända. Det kändes bara så konstigt, att nu när hela detta område inte är vid liv så går där nu en buss. Fast å andra sidan så är ju bussen mest för de nya husen som byggts.

Magnus_J

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 26 september 2010, 22:53:37 PM

Linje 505 går till Järvastaden. nytt hpl läge i Ulriksdals stn.