Ett race på Smistavägen

Startat av Mr G, 25 september 2010, 11:56:14 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G

I juni 1972 kunde denna karavan ses köra ikapp mot Skärholmen. Engelskt i täten, svenskt på silverplats och bronspeng till Tyskland.

Väntar på en Ersabild.
吉先生

Ersa

Citat från: Mr G skrivet 25 september 2010, 11:56:14 AM
Väntar på en Ersabild.

Jaså, måste jag ner dit nu? ::) Det lär nog ta ett tag, men har jag vägarna förbi så kanske.

Mr G

Jag hinner nog före. Rätt enkelt att hitta samma vinkel tror jag. Bakgrunden lär nog se rätt annorluna ut idag.
吉先生

bilomnibussen

Fjärdeplatsen går inte heller av för hackor!
Mvh Jan G

Optimal

Drängen

4:an ser väl ut som en Saab 95?. Härlig bild. 2 extraljus på Opel Rekorden!. Inflyttad bonnläpp?. Eller bara bilintresserad inföding?. Åsså en Cittra, dom var ju inte vardagskost på vägarna.

Mr G

Idag tog jag en Ersabild på Smistavägen. Vägarna är kvar, men vildmarken har blivit stad.
吉先生

Susanne

Saab, WV, Saab, Citra, till höger ser ut som en Opel eller Ford. Detta är min gissning.

Har börjat förstå vad en Ersabild är här på forumet, återskapande av en nutida bild på samma plats som den gamla bilden.

Peter Rost

Citat från: Mr G skrivet 06 oktober 2010, 20:35:50 PM

Idag tog jag en Ersabild på Smistavägen. Vägarna är kvar, men vildmarken har blivit stad.

Och bussarna betydligt tristare. ;D ;)

/Peter

Ersa

Citat från: Susanne skrivet 06 oktober 2010, 20:52:56 PM
Har börjat förstå vad en Ersabild är här på forumet, återskapande av en nutida bild på samma plats som den gamla bilden.

Ja, det är en av mina hobbies, som nu dessutom verkar ha fått ett namn.
Kul att stolparna till vänster i bild är kvar.  :)

Citat från: Drängen skrivet 25 september 2010, 21:15:33 PM
Åsså en Cittra, dom var ju inte vardagskost på vägarna.

Mums! Även kul att första bilen efter bussen var en Saab på bägge bilderna.