Huvudmeny

Vindhemspojkarna

Startat av Jacob, 25 september 2010, 03:57:18 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

Hej. Vid korsningen Dalgatan/Sysslomansgatan i uppsala finns någon form av grusplan och även ett hus. Förut stod en Swebus Express Van-Hool parkerad intill huset. Hörde av en kompis att det var VP(vindhemspojkarna)-bussen, som stod parkerad vid VPs klubblokal. Någon som har bild på denna eller uppgifter om vilken buss det var?

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

j-a

Vilken sorts express vanhool är det,en 43xx vagn eller någon äldre? Tidigare fanns ju fd GDG 2479/Swebus 0308 hos Vindhemspojkarna

Jacob

Kommer faktiskt inte ihåg, men om någon har bild på 0308 så kanske jag kan avgöra om det var den jag syftade på. Vilka bussar har VP haft efter 0308?

/Jacob

j-a

Citat från: Jacob Almgren skrivet 26 september 2010, 00:53:20 AM
Kommer faktiskt inte ihåg, men om någon har bild på 0308 så kanske jag kan avgöra om det var den jag syftade på. Vilka bussar har VP haft efter 0308?

/Jacob
0308 var ju 2axlig och var vit med lite spår av den vanliga gamla swebus lacken,ska se om jag har bild på den någonstans

Jocke Selling

Det handlade om Swebus 0522, och något slags sponsring, och tänkt möjlighet att kunna låna bussen till förstärkningar på 899:an om jag inte missförstod det hela då det begav sig.

Jacob

Jag har för mig att den buss jag syftade på var 3-axlig, men jag kan minnas fel.
Tack för svar så här långt iallafall :)

//Jacob