MAN-boggie i ÖTraf-stadstrafikslack?

Startat av Peppen, 23 september 2010, 18:45:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peppen

I morse vid kl 08:45 så stod det en MAN LionCity A26 boggiebuss vid linje 15:s ändhållsplats på Tornby, det märkliga var att den hade den röda stadstrafiklacken (såg tyvärr inte något nummer då en Kutsenits hade kört in tätt bakom).
Tidigare har ju alla MAN-boggiebussar haft den vita yttertrafiklacken. Är det någon av de vita som blivit omlackad eller har det kommit helt nya A26 som fått den röda lacken? Skulle ju kanske kunna vara någon som blivit omplacerad nu när de nya Solaris-boggiebussarna börjat rulla?

Det har vad jag vet aldrig tidigare rullat några boggiebussar i Linköpings stadstrafik, är det vanligt att det gör det i andra delar av landet? Blir det inte tajt att komma fram i vissa gatkorsningar med den längre hjulbasen och det rejält tilltagna överhänget bak?

Svenn Erik Nielsen

Hej alla

Det är 5999 DEO 368 som tidligare var demovagn.
Jag tok bild på den 08-09-2010 på linje 13.

Svenn Erik

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peppen

Citat från: Svenn Erik Nielsen skrivet 23 september 2010, 20:39:11 PM
Det är 5999 DEO 368 som tidligare var demovagn.

Är det tänkt att den ska gå i Linköpings stadstrafik eller var det bara ett test igår?
Linje 15 skulle ju annars kunna köras med boggiebuss istället för ledbuss på vissa avgångar.

Såg även att de börjat trafikera flera linjer med de nya gasdrivna Solaris-boggiebussarna istället för traditionella dieselbussar, t ex linje 513 och 572.

Snömannen

Om det bara kommit en ny MAN LionCity A26 boggiebuss till Linköping, så mötte jag samma buss redan i tisdags kväll. Vid kl 22:10 rullade den på linje 13 vid hpl Gamla Linköping på väg mot Resecentrum. Verkar i alla fall inte vara något test en enstaka dag.