Var har jag hamnat? Bildgåta

Startat av Hagglunds, 22 september 2010, 17:40:53 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hagglunds

Har nu parkerat min buss bredvid en soppapump utanför en verkstad,
på andra sidan gatan ligger även en annan allmän inrättning för allmänheten.

Ledtrådar kommer senare.......

Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Hagglunds

Jag har hamnat i ett känt samhälle i England, även jag som bara är 25 år känner till denna plats väl.

m.e.

Mr. Scripps garage och Aidensfiled Arms pub ???

Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Ersa

Citat från: m.e. skrivet 22 september 2010, 22:16:50 PM
Mr. Scripps garage och Aidensfiled Arms pub ???

Det ser så ut. Den fiktiva puben "Aidensfiled Arms" heter till vardags Goathland Hotel, och ligger mitt i byn Goathland utanför Whitby i North Yorkshire. Underbar tv-serie för övrigt.
Vore inte fel att få en riktig beställningskörning dit. Men då måste man komma ihåg att ta med Harris Tweed-kavajen. 8)

Hagglunds

Oj oj oj, min ledtråd var alldeles för bra, tur jag kom ihåg att återvända hit just nu.

Ni har svarat rätt!

Jag har kört runt en de i det där spelet eller vad vi ska kalla det, simulator - och kollat lite på miljöerna utanför samhällena, här i Sverige är man van vid skog och sådant men i England är det mest bara åker och herdar - och självklart en massa kullar.

Så nog känns det lite ödsligt att åka upp till Aidensfield då det ligger ute i "ingenting".

Så en bonus som ni dock lagt ut redan:
http://geoquake.jp/en/webgame/DrivingSimulator/ Kör på en viss bana - eller fler.
http://geoquake.jp/en/webgame/DrivingSimulatorGM/ Kör i Google Maps.

Tar gärna emot tips på andra sidor med liknande spel.