Fråga om Nobinavagnar i botkyrka:

Startat av Buss_Fredde, 18 september 2010, 05:23:23 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Buss_Fredde

Nån som har koll på vilken årsmodell merca led i botkyrka har? Sist jag åkte med dom lät den som ett (stenkross)...

Mvh fredde//...

Ersa

Buss_Fredde

Ersa/du har rätt,jag skrev fel menade nobina botkyrka..

Leo

Buss_Fredde

Svar till_leo    Merca led i botkyrka är dom fortfarande i trafik?

Leo

Citat från: Buss_Fredde skrivet 18 september 2010, 10:00:30 AM
Svar till_leo    Merca led i botkyrka är dom fortfarande i trafik?

Japp, alla är i trafik (5459-5478) utom 5472 som är skrotad (pga brand).

Buss_Fredde

Tack.. jag undrar en sak ang merca led...  Hur är dom som bussar, när jag åkte dom sist, så ramlade dom nästan sönder... Min favorit vagnar : scania H10... 

Leo

Är inget större fel på dem, om bara gemene man visste hur mycket dessa bussar har slitit så skulle nog bilden bli annorlunda. Dessa bussar har gått väldigt mycket, dag som natt. Motormässigt är de väldigt bra men tyvärr så är ju vägarna inte alltid de allra bästa skick vilket tyvärr visar sig snabbare på bussar med 100% låggolv.

Buss_Fredde

Okey.. så du tycker inte att Swebus(nobina)gjorde ett dåligt köp av merca lederna då?  Har du koll på Dom där boggibussarna i botkyrka inv 5522 typ.. Varför skramlar dom så mycket?

Buss_Fredde

okey.. men varifrån kommer 5522 och andra boggivagnar i samma kull?

Buss_Fredde

okey...  Vad har nacka/värmdö fått för andra bussar, när dom har lämnat bort boggibussarna till Tyresö/Botkyrka?

Leo

Citat från: Buss_Fredde skrivet 18 september 2010, 10:30:13 AM
Okey.. så du tycker inte att Swebus(nobina)gjorde ett dåligt köp av merca lederna då? 

Absolut inte  :)

Leo

Citat från: Buss_Fredde skrivet 18 september 2010, 10:40:38 AM
okey...  Vad har nacka/värmdö fått för andra bussar, när dom har lämnat bort boggibussarna till Tyresö/Botkyrka?

Volvo B10BLE boggivagnar i 51xx serien

http://erret.se/Bussar/Forteckning.htm

Buss_Fredde

homer