Huvudmeny

Fråga:

Startat av Buss_Fredde, 17 september 2010, 13:53:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Buss_Fredde

Nån som känner till om täby/norrort Har fått H20 Vagnarna 5687 - 5693 från busslink handen... Vilka bussar har skrotats då  eller blivit sålda?

Karsten

Det där är väl vagnar som levererats efter att Busslink slutade använda litterasystem? H20 är ju Volvo B10M, och de bussar som du frågar efter är ju B12:or.

Vad svaret är på din fråga vet jag dock inte alls... :P

Buss_Fredde

Jag undrar bara. för att Busslink handen har fått nya B12M 1255 - 1267 från nyköping.. årsmodell 2006  Avskaffade bussar 5687 - 5693    till Norrort(täby eller norrtälje)...    Nån som vet vilka vagnar som norrort har avskaffat för B12M 5687 - 5693?   Mvh Fredde//...

Andreas

Eftersom det rör sig om 7 bussar, så kanske det rent av är så att man bara utökar vagnparken i Täby och inte byter ut något. 42XX-vagnarna hänger förvisso rätt löst, men de kämpar ju fortfarande på och ett gäng 54XX-leder är ju också kvar, så det är väl kanske inte deras tur riktigt än ändå. Täby fick ju ett antal boggiebussar ifrån Sörmland i 12XX-serien nyligen, men de lär ju knappast påverkas nu.... Men, nu när jag sitter och skriver, så tror jag att jag kom på vad det kan röra sig om! Täby har ju fortfarande ett gäng f.d. Örebroare, Omnilinkleder i 325X-serien, som fortfarande rullar där, men som jag tror skulle flytta till Lidingö snart. Det är kanske de bussarna som byts ut mot B12orna ifrån Handen. Det är min teori, men mer vet jag inte. :P

Buss_Fredde

Tack för hjälpen...  Har du nån koll på vilken årsmodell Swebus(nobina)Botkyrkas merca led har?  Har inte åkt med dom på ett bra tag, men när jag åkte med dom så höll dom nästan på att ramla sönder(korthus)?

Fredde//....

Jonas Strömblad

De bussarna (5687-5693) rullar fortfarande kvar i Handen.
/J

Buss_Fredde

När ska 5687-5693 övergå till norrort då?

Vagnarna 3225-3226 som busslink handen har i trafik är det samma årsmodell som 4621 -4625?

Nån som vet vart linje 195 hade för slutdestination mitten av 90_talet.Har en bild som tydligt visar att linje 195 avgår från Hallonbergen?.. Intressant o veta?

Fredde//..