Syninge - Lohärad - Svanberga - Norrtälje

Startat av Ersa, 13 september 2010, 19:11:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Läste jag så fel på specen? 15 min kvar till startplatsen, och bara 2 km kvar. Fotopaus då!

På plats vid Himmine vägskäl och inväntar de första barnen.

Alla barn avsläppta på Skederids skola, och nu iväg mot Lohärad för att hitta nya barn.
Den f.d. ICA-butiken i Syninge har fått ett nytt användningsområde som loppis.

Avsläpp av Lohäradsbarn i Svanberga.

Blinka lilla skolskylt på bussen där.

En katt bland hermelinerna i Norrtälje. Depån var väldigt öde kl 8:28 vilket kan ses via reflektionen i lacken...  ;)

Mikael T Nilsson

Citat från: Ersa skrivet 13 september 2010, 19:11:04 PM

Alla barn avsläppta på Skederids skola, och nu iväg mot Lohärad för att hitta nya barn.
Den f.d. ICA-butiken i Syninge har fått ett nytt användningsområde som loppis.

Mycket snygga miljöbilder från Roslagen. Notera SL-hållplatsen för linje 653 och den ovanliga placeringen av linjenumret.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ersa

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 13 september 2010, 19:47:09 PM
Mycket snygga miljöbilder från Roslagen. Notera SL-hållplatsen för linje 653 och den ovanliga placeringen av linjenumret.

Man tackar. :)
Topptavlan är kanske ovanlig ur ett Stockholmsperspektiv kanske, men inte ur ett Roslagsperspektiv. Längs nästan alla stolpar där en enda lokal linje (t.ex 645, 646, 648, 649, 653 och 654) går, ser de flesta topptavlor ut precis som denna. Antagligen ser de likadana ut ute mot kusten där jag inte ofta kör.

Muk

Trevligt svep. Bilden från Himmine vägskäl var riktigt läcker.  :)

Mikael T Nilsson

Citat från: Ersa skrivet 13 september 2010, 20:21:39 PM
Man tackar. :)
Topptavlan är kanske ovanlig ur ett Stockholmsperspektiv kanske, men inte ur ett Roslagsperspektiv. Längs nästan alla stolpar där en enda lokal linje (t.ex 645, 646, 648, 649, 653 och 654) går, ser de flesta topptavlor ut precis som denna. Antagligen ser de likadana ut ute mot kusten där jag inte ofta kör.

Ja, denna typ av skyltning är ovanligare ju närmare Sthlm city man kommer. Jag har även sett att den, förutom Roslagen, som du nämner, även förekommer i landsbygden utanför Märsta.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.