Trött på HLTs nya design, så jag roade mig med att förbättra den

Startat av Emil i Halmstad, 08 september 2010, 14:55:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Emil i Halmstad

Hej, jag är ny medlem här på forumet men har läst här en hel del sedan jag fick veta att Hallandstrafiken skulle byta design.

Den nya designen blev en besvikelse, den gamla tilltalade mig väldigt. Jag tycker att den nya är väldigt anonym och svår att känna igen, speciellt bakifrån där dom är helt silvriga utan text.
Tycker dom ser halvfärdiga ut

Hade lite tid över en dag så jag "gjorde klart" designen i paint, kanske inte det snyggaste men jag blev rätt nöjd, så skulle vilja dela med mig med er.

Jag blandat den nya designen med den gamla för att bussarna ska kännas igen och bli lite färggladare och mer lättigenkännda. Och för att gå tillbaka ännu längre så har bussarna fått en blå eller röd rand beroende på om dom är stadsbussar eller landsortsbussar.

Så här ser det ut

olasand

virtual1

Citat från: olasand skrivet 11 september 2010, 11:24:45 AM
Och hur har Hallandstrafiken själva tänkt sig?

Öh? De har ju sin nya silverdesign redan, så det är nog färdigtänkt där...

Peter Elmheden

Citat från: virtual1 skrivet 11 september 2010, 17:53:35 PM
Öh? De har ju sin nya silverdesign redan, så det är nog färdigtänkt där...

Men om du tänker efter vad han egentligen menade så förstår du nog att alla inte är helt
insatta i Sveriges alla bolags färger.
Därför kan det ju vara bra att bifoga en bild på den lackering man ämnar att ändra.
Men då du har full koll på det så väntar vi andra på en upplysande bild :)

virtual1

Citat från: Peter Elmheden skrivet 11 september 2010, 18:10:53 PM
Men om du tänker efter vad han egentligen menade så förstår du nog att alla inte är helt
insatta i Sveriges alla bolags färger.
Därför kan det ju vara bra att bifoga en bild på den lackering man ämnar att ändra.
Men då du har full koll på det så väntar vi andra på en upplysande bild :)

Självklart, men jag tror nog att det finns minst 30 trådar med bilder på deras nya design här redan =) -
här är en...

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=36343.msg265257#msg265257

Peter Elmheden

Citat från: virtual1 skrivet 11 september 2010, 18:18:29 PM
Självklart, men jag tror nog att det finns minst 30 trådar med bilder på deras nya design här redan =) -
här är en...

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=36343.msg265257#msg265257

Fint, så skall det se ut. (länken alltså)

Emil i Halmstad

Det var allt ett varmt mottagande man fick här....

Och HLT tänker inte, därför jag valde att gå 7km i ösregnet idag när jag lämnat min bil på däcksverkstad hellre än att sätta min fot på deras bussar

SimonB

Citat från: Emil i Halmstad skrivet 20 september 2010, 23:03:44 PM
Det var allt ett varmt mottagande man fick här....

Och HLT tänker inte, därför jag valde att gå 7km i ösregnet idag när jag lämnat min bil på däcksverkstad hellre än att sätta min fot på deras bussar

Får man fråga exakt vad det var som fick dig att gå i ösregn istället för att åka buss? Det låter som ett tämligen desperat beslut.

Emil i Halmstad

Jag sätter inte min fot på dom silvriga bussarna, och som student har man inte råd att åka taxi så nu när jag fick däcken omlaggda så fick jag se till att få lite motion istället ;D

JDS

Citat från: Emil i Halmstad skrivet 21 september 2010, 00:05:10 AM
Jag sätter inte min fot på dom silvriga bussarna, och som student har man inte råd att åka taxi så nu när jag fick däcken omlaggda så fick jag se till att få lite motion istället ;D

Jag fattar ingenting, vad är det som är problemet och vad är egentligen din lösning? Eller vad handlar tråden om egentligen?  ???

SimonB

...och jag undrade varför. Exakt vad är det som gör det så hemskt att åka med Hallandstrafikens bussar?

virtual1

Å spelar det nån roll hur bussarna ser ut? Var glad att du har tillgång till kollektivtrafik istället, bra många ställen i världen som inte har det..

Emil i Halmstad

Jag betalar inte pengar för att sätta mig i ett sånt hemskt designat fordon.

Och självklart spelar det roll hur fordonet jag färdas i ser ut, annars skulle jag inte lägga ut tusentals kronor för att förfina min bil...

JDS

Ytliga människor finns det tydligen även utanför Stockholm...

virtual1

Citat från: Emil i Halmstad skrivet 21 september 2010, 23:25:35 PM
Jag betalar inte pengar för att sätta mig i ett sånt hemskt designat fordon.

Och självklart spelar det roll hur fordonet jag färdas i ser ut, annars skulle jag inte lägga ut tusentals kronor för att förfina min bil...

Det där kan vara bland det mest korkade jag nånsin hört...