Huvudmeny

Vid Roslagskulla k:a

Startat av Jocke Selling, 06 september 2010, 20:48:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jocke Selling

Skjutsade en bekant till buss på fastlandet, och passade på att få mig en trevlig miljöbild

//Jocke

Matte

Citat från: Jocke Selling skrivet 06 september 2010, 20:48:42 PM

Skjutsade en bekant till buss på fastlandet, och passade på att få mig en trevlig miljöbild

//Jocke

Trevligt att se en buss från Handen som man kört tidigare... Fin bild också...

Jocke Selling

Mikael T Nilsson

Citat från: Matte skrivet 06 september 2010, 22:09:37 PM
Trevligt att se en buss från Handen som man kört tidigare... Fin bild också...

Jag håller med. Trevlig miljöbild. Kul att du fick en bild med den tillfälliga skyltningen "Åkers Runö" under sommaren då Roslagsbanans Österskärsgren kortades av mellan Åkers Runö och Österskär via Åkersberga och många busslinjer fick förlängd sträckninge från Åkersberga stn till Åkers Runö stn.

Ja, Norrort/Norrtälje har bl a 5632-5634 som tidigare var stationerade i Handen.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Buss-busen

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 07 september 2010, 16:08:01 PM
Jag håller med. Trevlig miljöbild. Kul att du fick en bild med den tillfälliga skyltningen "Åkers Runö" under sommaren då Roslagsbanans Österskärsgren kortades av mellan Åkers Runö och Österskär via Åkersberga och många busslinjer fick förlängd sträckninge från Åkersberga stn till Åkers Runö stn.

Ja, Norrort/Norrtälje har bl a 5632-5634 som tidigare var stationerade i Handen.

Imponerande att ni har koll på vilka bussar som varit på vilka garage. Skulle gärna ha någon lista med historik.

Mikael T Nilsson

Citat från: Buss-busen skrivet 08 september 2010, 19:42:20 PM
Imponerande att ni har koll på vilka bussar som varit på vilka garage. Skulle gärna ha någon lista med historik.

Mina uppgifter består till stora delar av lösa anteckningar i kronoligisk ordning + uppgifter i minnet.  :)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Alex Ljusteröbon

Fina bild. Bor du på ljisterö jocke?
25 år gammal lastbilschafför som kör åt ABT
Ska snart ta mitt D kort o börja köra buss är de tänkt helst åt Nobina i Norrtälje :D

Jocke Selling

Citat från: Alex Ljusteröbon skrivet 11 september 2010, 09:35:10 AM
Fina bild. Bor du på ljisterö jocke?

Nja bara på semestrarna. Familjen har en sommarstuga där.

Alex Ljusteröbon

25 år gammal lastbilschafför som kör åt ABT
Ska snart ta mitt D kort o börja köra buss är de tänkt helst åt Nobina i Norrtälje :D