2 bilder ifrån Örnsköldsviks Resecentum

Startat av Jacob med C, 06 september 2010, 14:42:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob med C

Först en KR Trafik 216.

Sen en av Senor Svensson SJ Ersättningsbussar. Dom hade fler ersättningsbussar i Örnsköldsvik Senor Svensson. 
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link

Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Jona

TACK för lite bilder från nya resecentrumet, var uppskattat. Kan man få ett se lite mer miljöbilder så man ser hur fint hela området och nybygget blev.

/J
MVH Filosofen Jona

Bernt Talbrant

Citat från: Jona skrivet 06 september 2010, 14:58:33 PM
TACK för lite bilder från nya resecentrumet, var uppskattat. Kan man få ett se lite mer miljöbilder så man ser hur fint hela området och nybygget blev.

/J

Jag var i Örnsköldsvik idag och kan ju visa dessa bilder.

Resecentrum från gatusidan, bussdelen ligger till vänster. Tåget till Umeå Ö står inne.

En annan vinkel på nybygget.

En översiktsbild över bussterminalen, från vänster infart, bussgods, utfart och hållplatser.

Till sist en bild med två bussar på: Veolia 3010 vid godset och 3002 vid hållplatsen/gaten för linje 100 till Sundsvall.

Bussmicke

Tyvärr har muppnamnet kommit dit också och en hangar till på köpet.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Muppnamnet? Vad vore ett bättre namn på denna kombinerade buss- och järnvägsstation?
Skulle väl bara kunna vara "Örnsköldsviks Centralstation" i så fall.

Bernt Talbrant

Citat från: Ersa skrivet 08 september 2010, 18:29:48 PM
Muppnamnet? Vad vore ett bättre namn på denna kombinerade buss- och järnvägsstation?
Skulle väl bara kunna vara "Örnsköldsviks Centralstation" i så fall.

På järnvägen heter det mycket riktigt Örnsköldsvik C.  :)

Jona

Tack för alla bilder, både till Jacke och Bernt. Ska bli kul och göra nytt besök där i trakterna snart...

/Jona
MVH Filosofen Jona