Huvudmeny

Nobina 5525

Startat av Bussmicke, 04 september 2010, 11:24:08 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter Öden

Hej !

Kan konstatera att man tagit bort den bakersta dörren !

Mvh Peter Ö

Muk

Snygg bild. Vagnhärad är en plats som finns med i mina planer för den närmaste framtiden.

MGA

Äntligen lite Nyköpingsbilder... väntar 5545-5547...  ;D

Jan

Ser att Nobina logga finns på sidan. Innan har det varit bara Ok om man haft Länstrafikens typsnitt.
I branschen i 40 år

virtual1

Citat från: Peter Öden skrivet 04 september 2010, 11:25:37 AM
Hej !

Kan konstatera att man tagit bort den bakersta dörren !

Mvh Peter Ö

Har man av nån underlig anledning gjort på alla 55XX-vagnar som man fått...

Walter

Citat från: virtual1 skrivet 04 september 2010, 21:42:00 PM
Har man av nån underlig anledning gjort på alla 55XX-vagnar som man fått...

Ger fler sittplatser.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

virtual1

Citat från: Walter skrivet 06 september 2010, 07:53:35 AM
Ger fler sittplatser.

Ja, två stycken till - inte nån särskilt större mernytta i mitt tycke, då tror jag nog att fler uppskattar smidigare avstigning...

Matte

Citat från: virtual1 skrivet 06 september 2010, 08:14:24 AM
Ja, två stycken till - inte nån särskilt större mernytta i mitt tycke, då tror jag nog att fler uppskattar smidigare avstigning...

Ja men den dörren längst bak tycker jag inte används så jätte ofta. Jag har sett att passagerare sitter i soffan längst bak och i närheten av bakdörren och sen går av i mitten dörren för att sedan gå bakom bussen.... Så jag har märkt att den dörren är ganska onödig. Och dom observationerna har jag märkt i både Stads trafik och Landsbyggds trafik.

Ersa

Citat från: Matte skrivet 06 september 2010, 08:43:46 AM
Ja men den dörren längst bak tycker jag inte används så jätte ofta. Jag har sett att passagerare sitter i soffan längst bak och i närheten av bakdörren och sen går av i mitten dörren för att sedan gå bakom bussen.... Så jag har märkt att den dörren är ganska onödig. Och dom observationerna har jag märkt i både Stads trafik och Landsbyggds trafik.

Ungefär som i Swebus OmniExpresser med dörrställning 1+0+1 då. Alla utom de på den allra bakersta stolsraden vill gå ut fram, om man inte berättar om bakdörrens existens i mikrofonen innan stopp. ;D