Blandat (Gullmarsplan) (tagna för två dagar sedan) (11 bilder)

Startat av Andreas, 02 september 2010, 00:37:41 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas

Busslink 3632.

Två gamlingar som kämpar på än! :D Även 6958 fanns på plats.

Två omnicityleder, 5324 och 2141.

Numera en röd Nobina 5660, dvs. f.d. stombuss.

Nobina 0088 på besök, denna tillhör väl egentligen Björknäs?

Numera Nobina 1847 och 1848, men var en gång i tiden två bussar ur Busslinks 54XX-serie, närmare bestämt 5438 (nuvarande 1847) och 5439 (nuvarande 1848). Fler f.d. Busslink 54XX-bussar lär dyka upp senare idag, då ännu fler bussar ur Nobinas 18XX-serie plåtades vid Slussen igår.

Slutar denna gång med dessa två Omnilinkar, en som en gång brann men som kom tillbaka i en lite ny skepnad baktill, samt en vagn som en gång rullat i Örebro och som jag tror därefter hade en kort tid i Norrort/Täby, innan den till slut kom till Söderort. Även 3159 var ute och rullade på 160.

Mer lär dyka upp senare under dygnet. Hoppas att dessa bilder uppskattas so far! ;)

/Andreas

Fredrik Klint

Trevliga bilder, tack för dessa. Och fotade på rätt sida av stan också...  ;)

MrX

Trevligt med bilder från "min" hemmaterminal! Men var är bilden på mig? Äh, jag såg ingen fotograf på Gullmarsplan heller så det blev nog inget ändå. Var det måndag eller tisdag du var där?

0088 tillhör Tyresö och har aldrig varit någon annanstans, vi har 0080-0091 samt några andra Björknäsbussar i samma serie på tillfälligt besök.

Kul om 18XX, tittar man riktigt noga ovanför framdörren så ser man de gamla inv.numren, när siffrorna togs bort någon gång för länge sedan blev märkena kvar efter siffrorna.

Edit, rättade stavfel

Mikael T Nilsson

Fint bildsvep! Kul med de gamla CN113-vagnarna! Roligt att du fick f.d. Örebroaren 3158 på bild. Den och 3159-60 kom ju närmast från Täby till Söderort. 3152-57 ska enligt uppgift flyttas från Täby till Lidingö, men det har inte skett än.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ulf Berlin

Citat från: Andy91 skrivet 02 september 2010, 00:37:41 AM

Host,host.
Lika bra att erkänna direkt innan någon annan gör det ;)
Måste nog byta till en höstjacka,men det var så skönt i solen där jag stod.
Några andra bilder från min synvinkel kommer att komma./Ulf

Tilläggas kan att även BL 6952 och NOB 1845 var ute denna eftermiddag.

Alex Ljusteröbon

25 år gammal lastbilschafför som kör åt ABT
Ska snart ta mitt D kort o börja köra buss är de tänkt helst åt Nobina i Norrtälje :D