Lördagens Norrtäljejobb

Startat av Optimal, 29 augusti 2010, 13:28:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Optimal

Första vagnen blev en slö Vega. Med trasig farthållare. Å Verspeider standarden är tänd = Dimljus ;)

Vagnen på Linje 621 och 604H blev en B9S. Skulle fått en Omnilink, men bytte vagn då den inte fungerade som den skulle. Fick ta vilken vagn jag ville, Ja en B10MA eller en B10M med 340 hk tar jag. Det måste vara Lågentre kom jag på. Då fick jag ta en B9S. Körde Dock fel en gång, fick köra in på en Skolgård och vända + backa mitt i natten. Det var mörkt och svårt att se, men det gick bra :P

Mikael T Nilsson

Trevligt! Notera den udda skyltingen för linje 676: "Norrtälje busstn". Normalt skyltas "Norrtälje".

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Optimal

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 29 augusti 2010, 14:42:14 PM
Trevligt! Notera den udda skyltingen för linje 676: "Norrtälje busstn". Normalt skyltas "Norrtälje".

Jo ja vet. Men valde den skyltningen själv :).

Alex Ljusteröbon

25 år gammal lastbilschafför som kör åt ABT
Ska snart ta mitt D kort o börja köra buss är de tänkt helst åt Nobina i Norrtälje :D

Optimal

Ersa

Citat från: Jim skrivet 29 augusti 2010, 13:28:18 PM
Första vagnen blev en slö Vega. Med trasig farthållare. Å Verspeider standarden är tänd = Dimljus ;)

Mycket bra! Halvljuset ska man inte slösa på, då man kan spara det till mörkret. :)

Citat från: Jim skrivet 29 augusti 2010, 16:17:15 PM

Jaså den fungerar nu? :)
När man okynnesvalde den tidigare ändrades texten på PC:n samt på den inre displayen, men det stod fortfarande bara "Norrtälje" på utsidan.

Optimal

Citat från: Ersa skrivet 29 augusti 2010, 23:11:40 PM
Mycket bra! Halvljuset ska man inte slösa på, då man kan spara det till mörkret. :)

Jaså den fungerar nu? :)
När man okynnesvalde den tidigare ändrades texten på PC:n samt på den inre displayen, men det stod fortfarande bara "Norrtälje" på utsidan.

Sen är ju dimljus snyggare med. Valde linje 651 skyltning " Norrtälje Busstation".

Mikael T Nilsson

Citat från: Jim skrivet 29 augusti 2010, 16:17:15 PM

Det förklarar saken  :)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Martin Maltkvist

Citat från: Jim skrivet 29 augusti 2010, 13:28:18 PM

Vagnen på Linje 621 och 604H blev en B9S. Skulle fått en Omnilink, men bytte vagn då den inte fungerade som den skulle. Fick ta vilken vagn jag ville, Ja en B10MA eller en B10M med 340 hk tar jag. Det måste vara Lågentre kom jag på. Då fick jag ta en B9S. Körde Dock fel en gång, fick köra in på en Skolgård och vända + backa mitt i natten. Det var mörkt och svårt att se, men det gick bra :P

Sover gott gör man ombord på företagets bussar :P
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin