Några vardagsbilder från högtrafiken (SL - Arriva, Busslink, Nobina)

Startat av Mikael T Nilsson, 27 augusti 2010, 18:35:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här kommer några bilder på SL-bussar i högtrafik. Först Busslink Täbys 5630 på linje 603 mellan Kista centrum och Danderyds sjukhus. 5630 levererades ursprungligen till SL Buss Botkyrka tillsammans med 5628-29.

En av Busslink Ösmos två Volvo 8500 boggiebussar på linje 862 från Ösmo till Stockholm C. Notera att dessa vagnar har lysdiodskyltning. Oftast trafikeras denna tur på 862:an med ledvagnar.

En av Nobina Kallhälls äldsta bussar. 4288 levererades ursprungligen till Swebus Göteborg (stadstrafiken). När fullmatrisskyltingen inte fungerar kommer den hederliga gamla lösskylten till användning.

Nya linje 687 mellan Kista centrum och Vallentuna. Arriva 7070 är en av Arriva Märstas äldsta ledvagnar. Den är f.d. Swebus 3677. F.d. Swebus 3676 har inv.nr. 7069 hos Arriva.

Notera den lilla storleken på linjenumret i aktern.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikey

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 27 augusti 2010, 18:35:06 PM

Nya linje 687 mellan Kista centrum och Vallentuna. Arriva 7070 är en av Arriva Märstas äldsta ledvagnar. Den är f.d. Swebus 3677. F.d. Swebus 3676 har inv.nr. 7069 hos Arriva.

Jasså, så den gamla vagnen har smitit bort till Vallentuna! Trevliga bilder!
Förövrigt blev väl 7069 inte långlivad hos Arriva, den gick väl till Hölö rätt tidigt när Arriva tog över, eller tänker jag fel?

Mikael T Nilsson

Citat från: Mikey skrivet 27 augusti 2010, 19:08:09 PM
Jasså, så den gamla vagnen har smitit bort till Vallentuna! Trevliga bilder!
Förövrigt blev väl 7069 inte långlivad hos Arriva, den gick väl till Hölö rätt tidigt när Arriva tog över, eller tänker jag fel?

Tack.
Ja, det var kul att denna gamla vagn från 1995 dök upp. Det måste vara Arriva Märstas äldsta ledvagn nu när 7069 är borta. Dessa vagnar har tidigare varit stationerade hos Swebus Bromma och Kallhäll.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Alex Ljusteröbon

25 år gammal lastbilschafför som kör åt ABT
Ska snart ta mitt D kort o börja köra buss är de tänkt helst åt Nobina i Norrtälje :D

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael