Huvudmeny

Ingen Elmia Resa

Startat av fontheking5, 26 augusti 2010, 14:10:50 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

fontheking5

Blir ingen Elmia resa för mig i år . Andledningen är det riktigt dåliga vädret som ska vara där på lördag . Mycket regn och 13 grader och kameror som inte tåler regn gör att jag måste stanna hemma .

svenerik eklund

fontheking5

Citat från: svenerik eklund skrivet 26 augusti 2010, 14:13:37 PM
Paraply??
Äger jag inget och är inte intesserad av att köpa ett heller . Nej jag struntar i årets träff .

SimonB

Citat från: fontheking5 skrivet 26 augusti 2010, 14:10:50 PM
Blir ingen Elmia resa för mig i år . Andledningen är det riktigt dåliga vädret som ska vara där på lördag . Mycket regn och 13 grader och kameror som inte tåler regn gör att jag måste stanna hemma .

Kan du inte njuta av det utan att plåta? Själva upplevelsen brukar ju bräcka att titta på bilderna efteråt. ::)

pierrew

Tror jag ska starta en tråd där jag skriver att jag ska åka dit vilket väder det än blir, har nämligen fått fribiljetter från Scaniabilar väst ;)

fontheking5

Ska fundera på saken och överväga riktigt .

Nor1

Citat från: Pierrew skrivet 26 augusti 2010, 16:13:18 PM
Tror jag ska starta en tråd där jag skriver att jag ska åka dit vilket väder det än blir, har nämligen fått fribiljetter från Scaniabilar väst ;)

Då hade jag kunnat skriva i den tråden :) Fast jag har fått plåtarna av JOAB.  ;)

Stefan Lindberg

Jag ska inte heller dit för att jag ska till Karlskrona för att fota kyrkor, har ju redan bokat hotell.
Behöver jag starta en egen tråd för det eller räcker det att jag skriver det här  ::)

Peter C

Citat från: Stefan Lindberg skrivet 26 augusti 2010, 18:52:28 PM
Jag ska inte heller dit för att jag ska till Karlskrona för att fota kyrkor, har ju redan bokat hotell.
Behöver jag starta en egen tråd för det eller räcker det att jag skriver det här  ::)

Karlskrona är en fin stad! (Måste ju skriva något i denna roliga tråden...)

groenis

Man ska inte lita på SMHI
Väderläge Stockholm just nu 16,5 grad lätt molnighet samt nytvättad buss.
Är optimist.

/Lennart

Christer K

Och jag var där idag, lite molnigt men regn hade det varit precis innan vi kom. Så här kommer några lastbilar från Elmia.

Förra årets vinnare.

Byggd för framtiden, nu under renovering.

Mera USA import.

Och sist barnvagnen som slår allt.

Mer bilder finner ni på länken nedan.
http://outdoors.webshots.com/album/578469746uYqeKQ

/ Christer K

Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Möllers

Svarta USA bilen var rätt fin.

Drängen

Citat från: groenis skrivet 28 augusti 2010, 17:05:53 PM
Man ska inte lita på SMHI
Väderläge Stockholm just nu 16,5 grad lätt molnighet samt nytvättad buss.
Är optimist.

/Lennart
Det är ingen slump att SMHI och Tipstjänst båda ligger i Norrköping ;D

Staffan Sävenfjord

Citat från: Drängen skrivet 29 augusti 2010, 15:47:50 PM
Det är ingen slump att SMHI och Tipstjänst båda ligger i Norrköping ;D

Tipstjänst? Det upphörde 1997 och gick upp i Svenska spel, som har sitt huvudkontor i Visby. Tipstjänst hade sitt huvudkontor i Sundbyberg. Möjligen tänker du på att Tipstjänsts marknadsdirektör Lars-Gunnar Björklund gjorde TV-program från Norrköping.

Bästa vädersajten är för övrigt denna http://www.yr.no/   De brukar ha skrämmande rätt i sina prognoser.

SimonB

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 29 augusti 2010, 16:42:12 PM
Tipstjänst? Det upphörde 1997 och gick upp i Svenska spel, som har sitt huvudkontor i Visby. Tipstjänst hade sitt huvudkontor i Sundbyberg. Möjligen tänker du på att Tipstjänsts marknadsdirektör Lars-Gunnar Björklund gjorde TV-program från Norrköping.

Bästa vädersajten är för övrigt denna http://www.yr.no/   De brukar ha skrämmande rätt i sina prognoser.

Här nere i Skåne brukar folk (i synnerhet bönder) förorda www.dmi.dk.