Vi kör väl vidare på nygamla bussar till SL Täby/Norrort/Roslagen: här är 1212!

Startat av Andreas, 25 augusti 2010, 21:56:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas

som fick rycka in på en tur på 619 mellan Näsbypark och Täby C.




1208 har också synts till i Täbytrakten, närmare bestämt på linje 684 (Upplands Väsby - Täby C) vid Gribbylund S, vid rondellen. Här är en halvdålig bild på den, den enda jag lyckades få innan den for iväg mot centrum:



Mattiasli001

Dårligt att dom kör med den den ska vi ha tillbaka om den går att köra me den ska ju fixas till!

Andreas

Förvisso håller jag med dig, men jag tror att man planerade för att Ljusterös bussar skulle kunna rycka in på Täby - och Danderydlinjer vid behov, framförallt Täbylinjerna. Om jag inte tänker galet nu, så hade dessa bussar endast två enkeldörrar tidigare och för att kunna låta dessa köra i förortstrafik, så byggde man även en bakre dörr för varje buss.  :)

Mikael T Nilsson

Snygga bilder! Misstänker att Ljusterö även under förra vintertidtabellen gjorde inhopp på lokallinjerna i Täby. På på dagtid på vardagarna brukade någon av Ljusterös vagnar stå uppställd i Täby centrum-terminalen.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Magnus_J

har varit viss rockad blade dessa Ljusterövagnar och de har befunntis sig på verkstad i Täby och då kommer de nog ut på andra körningar så fort de är lagade i vagnsbristens tid.

Bytte in 1212 en förmiddag i veckan för vagnfel och när vi skulle byta tillbaka hade de hittat andra fel, så den gamla vagnen fick snällt rulla vidare.

Andreas

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 28 augusti 2010, 07:25:47 AM
Snygga bilder! Misstänker att Ljusterö även under förra vintertidtabellen gjorde inhopp på lokallinjerna i Täby. På på dagtid på vardagarna brukade någon av Ljusterös vagnar stå uppställd i Täby centrum-terminalen.

Tack! :) Samt ett tack för informationen!  ;)

Mikael T Nilsson

Ja, det är säkert så att Ljusterös vagnar tursätts i Täby i samband med att de är på servicebesök i Täbydepån. Det är därför man ibland ser Täbyvagnar på Ljusteröturer då vagnar lånas ut till ön som ersättning.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.