Buss med GRÖN länstrafikenlack i gävle.

Startat av jocke, 24 augusti 2010, 20:41:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jocke

Körde om mig idag på Linje 14. Tyvärr hade jag inte kameran med mig och hann inte slita upp telefonen och få en bild. Såg ej regnummer eller fordonsnummer tyvärr. Se om jag kan få den på bild i veckan.

Den påminde om Veolia 3650

Någon som vet något om de?
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Ersa

Enligt vissa uppgifter kan det röra sig om nyligen arbetslösa Katrineholmare som tillhör Orusttrafiken.

jocke

Citat från: Ersa skrivet 24 augusti 2010, 23:38:17 PM
Enligt vissa uppgifter kan det röra sig om nyligen arbetslösa Katrineholmare som tillhör Orusttrafiken.

Det låter troligt. Orusttrafiken har ju bidragit med fordon förut.

Larsa

Det är en Orusttrafikare rullar åt Stadsbussarna! Den gick på 91:ans linje i går. Kanske blir en badbuss av den, dom turerna börjar snart.

virtual1

Citat från: Ersa skrivet 24 augusti 2010, 23:38:17 PM

Men Veolia 3650 är ju en MAN-led, några sådana finns inte i Katrineholm - inte ens några som liknar dem! - finns f.ö. inga ledbussar alls hos Orust i Katrineholm!

jocke

Veolia 4849 skulle det står  :P  :-X

Kollade genom forumet efter en bild och missuppfattade till vilken bild bildtexten hörde.

virtual1

Citat från: jocke skrivet 25 augusti 2010, 12:32:46 PM
Veolia 4849 skulle det står  :P  :-X

Kollade genom forumet efter en bild och missuppfattade till vilken bild bildtexten hörde.

Ah :-) - då är det nog 70602, 70603 eller 70691 du sett!

Peter Öden

Hej !

Enligt uppgifter jag fått så ska OT 70602, 70603 och 70608 finnas i Gävle sedan i måndags !

Mvh Peter Ö

AO

Jag har hittills sett en grön Scania Vest och en Volvo 8500 i trafik.

hisen12

Går det Scania Vest i Gävle.. Är de V10 elr 25? de läre kollas upp snarast! Vilka linjer och hur länge ska de/den rulla?

Ersa

hisen12

Oj så bra.. Hur många är de och hur länge sklall dessa stanna?

AO

Kom ju även på att jag har sett en gammal grön Mercedes också, så minst en sån rullar också.

De gröna bussarna rullar fram till oktober. Vad jag har hörst så är det bara KRs "polkagrisar" som kommer att lackas om och stanna kvar i Gävle. De bussarna lär ju få göra ett besök på rekonden innan de slutgiltigt blir placerade i Gävle då det är krav på AC, rullstolsplats och alkolås. Vad jag förstått det som så saknar polkagrisarna detta.

hisen12

Kanske de är någon som har en bild på någon av de Vestbussarna? :)

Peter Öden

Hej !

Håll utkik på BS så kommer det snart en bild på OT 70602 !

Mvh Peter Ö