Adjö SLs busslinje 47 - allt möjligt fanns att se denna speciella dag (del 2)

Startat av Andreas, 22 augusti 2010, 23:58:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas

Vi fortsätter vidare mot Djurgården, men håller för en stund kvar vid Strandvägen.

Inte nog med att 47:an nu går i graven, även 69:ans skyltning mot Fridhemsplan blir nu historia, i och med att 69 går till Tomteboda och 52:an får återigen rycka in från sin gamla hållplats.

Det fick bli en MAN-boggi till Waldemarsudde.

Vid Skansen stod 5059 och inväntade avgång på linje 44 mot Ruddammen, en linje som inte kommer att påverkas.

Ankommen till Waldemarsudde.

Efter att min buss hade avgått, så inväntade nästa 47:a avgång, men innan dess så hann en av spårvagnarna, 264, rulla iväg.

Efter en snabb måltid, så tog jag denna bild, vilken helt enkelt skall representera att det mellan dessa linjer inte kommer ske någon skillnad från och med imorgon.

Det blev en kort men härlig resa med en av de äldre bussarna, i mitt fall 5424. Det motorljudet gick inte av för hackor, om man säger så. ;)

"Blåingen" 7813, som tidigare rullade på Mälaröarna, dök upp vid Nybroplan ifrån Birger Jarlsgatan.

Den sista Leylanddubbeldäckaren, 4545, passerade mig vid Nybroplan, samtidigt som en av Norrköpings M06:or passerade i motsatt riktning. Man brukar väl tala om att nutiden möter framtiden, men här blev det snarare att dåtiden möter framtiden.

Hoppas att bilderna uppskattades! Spårvagnsbilder dyker upp för intresserade i Ordet är fritt-sektionen.

Mvh

/Andreas

buskörare

Så numera är det 69 man kommer se när jag kör 73:an på Tomtebodavägen? Vi har ju en hållplats där 47/69 vänder.