Dagens Handenvagn (2 bilder)

Startat av Mikael Ringmarck, 21 augusti 2010, 21:20:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael Ringmarck

Blev Busslink 7105! Den har dock förirrat sig hela vägen till Danderyds sjh.  ;) Enligt transportstyrelsen reggad på Handen, men vi kan nog anta att den överförs till Råsta närmsta tiden. Är fler flyttar till Råsta planerade och varför i så fall - får man utökad trafik den 23/8? 4033 har avhandlats i annan tråd. Vädret var som synes i det blötaste laget.

Matte

Äntligen.... Nu blev jag glad...  ;D För nu finns det ingen 71XX vagn kvar i Södertörn.

Alex Ljusteröbon

25 år gammal lastbilschafför som kör åt ABT
Ska snart ta mitt D kort o börja köra buss är de tänkt helst åt Nobina i Norrtälje :D

Mikael T Nilsson

Mycket snygga bilder! Kul att du fick bild på den. Jag mötte bussen på 509:an, men fick ingen bild på den.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Nico

Blir väl lite fortsatta rockader mellan garagen. Råsta skeppade som sagt 3256 och 3257 till Söderort och ska i gengäld ha fått 2120 och 7106 samt då som sagt 4033 från Ösmo och 7105 från Handen.

Dessa vagnar ska väl rulla ett par månader tills dess att det kommer fler gamla Nyköpingsvagnar och då kommer kan man nog gissa på att i alla fall samtliga 71-vagnar troligen kommer att rulla vidare till Hölö eller något i den vägen.  
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Svenn Erik Nielsen

Äntligen.... Nu blev jag glad...  ;D För nu finns det ingen 71XX vagn kvar i Södertörn.

Hej

Hvor körer 7107 - 7110 nu??

Svenn Erik

Matte

Citat från: Svenn Erik Nielsen skrivet 22 augusti 2010, 09:37:19 AM
Äntligen.... Nu blev jag glad...  ;D För nu finns det ingen 71XX vagn kvar i Södertörn.

Hej

Hvor körer 7107 - 7110 nu??

Svenn Erik

Kan vara Råsta och Söderort. 7108 & 7109 har jag sett där så vissa finns iallafall i Söderort. 7111 står uppställd på en skrot uppställning.

bussfan

buss 7111 står väl på hölö men ja kan ha fel

Svenn Erik Nielsen

Mikael Ringmarck

Citat från: Nico skrivet 22 augusti 2010, 08:56:43 AM
Blir väl lite fortsatta rockader mellan garagen. Råsta skeppade som sagt 3256 och 3257 till Söderort och ska i gengäld ha fått 2120 och 7106 samt då som sagt 4033 från Ösmo och 7105 från Handen.

Dessa vagnar ska väl rulla ett par månader tills dess att det kommer fler gamla Nyköpingsvagnar och då kommer kan man nog gissa på att i alla fall samtliga 71-vagnar troligen kommer att rulla vidare till Hölö eller något i den vägen.  

Tack för infon - men hur tusan är det tänkt att en bussfotograf ska hinna hänga med i svängarna?  ;) Man hinner ju inte fota hälften av bussarna innan de drar vidare till nästa garage  :-X Tur vi är några stycken som dokumenterar.