Fler bussar för Veolia i GBG?

Startat av danneh, 20 augusti 2010, 18:47:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

danneh

Hej
Är ny här... Har ju märkt att Veolia mestadels kör Solaris i Göteborg, och en del ledade Volvo bussar och även Volvo-boggies. Är dessa från GS?
Och kommer Veolia ta leverans av fler Volvo bussar?

Erling.L

10 volvo boggies e från GS i veolia serie 3xx
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616

Brollan

0300-0304 är nya, 0305-0314 är f.d. GS 270-279.

danneh

Då får jag tillägga i tråden igen, kommer det några fler Volvo bussar till Veolia i GBG? Hoppas så, åker hellre Volvo än Solaris...

Johan B

Citat från: danneh skrivet 16 oktober 2010, 16:47:23 PM
Då får jag tillägga i tråden igen, kommer det några fler Volvo bussar till Veolia i GBG? Hoppas så, åker hellre Volvo än Solaris...

Tyvärr blir nästa leverans Solaris. Två boggi närmare bestämt. Att hoppas på att man denna gång valt bättre stolar och normalt fungerande växellåda är väl att hoppas på för mycket...

forthemoment

Jag som förare hoppas också på Volvo men det är som att gå å hoppasman skall vinna 100 miljoner på Lotto. Dom lyssnar inte överhuvudtaget på vad vi förare tycker om Solaris, majoriteten utav de fastanställda vi klagar på Solaris. Men resultatet blir att dom beställer mer, det tycker jag säger allt! Så det lär bli ännu mer Solaris. Nu står ju en hel drös Solaris på verkstad, och värre kommer det bli till vintern, det kanske får dom å tänka om men det tror jag inte.

danneh

Jag hoppas, även om det drabbar mig mycket, att något görs. Strejkande chaufförer, att vintern ställer till ordentligt vilket kan få dem att tänka om. För detta är sjukt, när nästan alla chaufförer klagar, nästan alla passagerare klagar, och man i stället beställer fler! Hoppas vintern ställer till de ordentligt för dessa bussar. Känns fel att säga så, men de hoppas jag.

BussMats

Vad glad man blir att man sa nej till Veolia

olasand

Som nämns i denna tråd: http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=39685.0
kommer det fler volvodubbelledbussar till Veolias linje 16 nästa sommar. Alltid något!

Bussfanatikern

Citat från: Mats B skrivet 20 augusti 2010, 20:48:12 PM
0300-0304 är nya, 0305-0314 är f.d. GS 270-279.

Vänta lite här.... Veolia 305-314 (fd. GS 270-279) har ju fått nya nummer och heter numera 3778-3787.