Lite andra bilder ifrån Halmstad.

Startat av Möllers, 19 augusti 2010, 16:12:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Gick lite överalt i halmstad gick först till Ica Maxci handlade lite sen tog jag bussen till centrum dom tog inte emot kontanter i bussen visste jag inte om.
Föraren var så snäll hon släppte in mig snällt av hon så slapp jag gå till centrum  :)
Tyckte den lätt inte som MAN gör i Skåne denna lätt helt annat tycker jag den växlade så fint och ring signalen var hur härligt som helst höra på jo det var nåt nytt höra på.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Mattias Möller. skrivet 19 augusti 2010, 16:12:29 PM
Gick lite överalt i halmstad gick först till Ica Maxci handlade lite sen tog jag bussen till centrum dom tog inte emot kontanter i bussen visste jag inte om.
Föraren var så snäll hon släppte in mig snällt av hon så slapp jag gå till centrum  :)
Tyckte den lätt inte som MAN gör i Skåne denna lätt helt annat tycker jag den växlade så fint och ring signalen var hur härligt som helst höra på jo det var nåt nytt höra på.

Det är alltså "Kvinnohuvud" av självaste Pablo Picasso. Den mycket kände spanske konstnären har också statyer i Kristinehamn och studentbostadsområdet Kungshamra i Bergshamra i Solna för att nu nämna de tre som finns i Sverige.

"Kvinnohuvud" står i en park alldeles intill Österskans. Även parken är sevärd. Busshållplatsen intill och som används av regionbussarna heter för övrigt "Österskans Picasso". Även i närheten av statyn i Kristinehamn finns en busshållplats som heter Picasso.