Mer nytt i Göteborg (2 bilder)

Startat av Jonas Gustafsson, 11 september 2007, 23:11:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

Hösttidtabellen innebar inte bara två nya stombusslinjer. Även flera andra linjeändringar gjordes.
Min "hemmalinje" 59 tar t. ex. en helt annan väg till stan numera.
Efter Bellevue kör bussen via Gullbergsstrand istället för via Kristinedal, E20 och Svingeln till Centralstationen. Därigenom har linje 166 blivit överflödig och försvunnit.

Två bilder från den nya linjesträckningen:

För de som inte följt alla turer: Gasbussarna 901-915 skulle ju tillbaks till Volvo p g a missnöje med kvaliteten. De ersättande dieselbussarna 956-970 är redan i trafik, men GS behåller 906, 907, 909, 910 och 913-915 till dess att nya dubbelledbussar 805-811 levererats.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Johan B

Trevliga bilder Jonas. Har du möjligtvis koll på vad buss 260 är för en filur. Noterade denna igår i Angered, en Vest och vad jag kunde se av modellen V10. Antar att det är Scania-drivlina. Var kommer denna ifrån? Kungsbacka? Reg.nr?

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Johan B

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 12 september 2007, 19:52:28 PM
260 kommer från Alingås

260 = SJO 601 Scania L94UB4x2 Vest 10LE, årsmodell 1999. Ursprungligen placerad i Alingsås men åtminstone i vintras gick den på linjerna runt Kungsbacka.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Bussmicke

Visst ja, men visst var den väl skolbuss i KB?
Vill få det till det.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.