Konsten att parkera en buss

Startat av Mathias Rickman, 17 augusti 2010, 14:39:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathias Rickman

Fotad i går 2010-08-16 vid lindvalls kaffe i uppsala

Mathias

Peppen

Kan nog sätta en femma på att den som backat över huvudtaget inte sett betongsuggan varken före eller efter...

KG

Det är naturligtvis tråkigt att sådant händer, men med tanke på det ofantliga kaos som råder på Lindvalls är det inte konstigt alls.

Det behövs minst dubbelt så många parkeringsplatser för bussar. Det behövs en yta där ledvagnar får plats på längden. Det behövs en slinga där man kan vända utan att backa (köra ut på kungsgatan är minst lika kaos det).

Mathias Rickman

Citat från: T. Petersson skrivet 17 augusti 2010, 17:23:23 PM
Kan nog sätta en femma på att den som backat över huvudtaget inte sett betongsuggan varken före eller efter...

chansen är stor

Björn Lövdahl

Snyggt jobbat! En perfekt parkering ;D ;D
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Dson

Kändes kanske som en bra idé just då?  :)

Ersa

Citat från: T. Petersson skrivet 17 augusti 2010, 17:23:23 PM

Tar betongsuggan ens i bussen? Det ser ut som om det är ett glapp på någon cm.

Notera den vita linjen till höger i bild, som finns nära vägen och ska påvisa gränsen mellan parkering samt något som man vill kalla för trottoar. Varför nu man ska ha en trottoar där, då man gott kan gå på andra sidan vägen. Jag stod med ett framdäck 1-2 cm in på denna linje medan min buss lastades med gods och fick då en brysk tillsägelse av en p-vakt. Samma p-vakt hade tydligen hotat med att lappa Bussgods egen bil under tiden de lastade gods från bilen till en buss på Fjalars gränd, men fick ge sig efter en arg debatt.

Björn Lövdahl

Ser ut som luckan på sidan av bussen tar emot..
//Björn Lövdahl

Mathias Rickman

Citat från: Ersa skrivet 17 augusti 2010, 19:25:07 PM
Tar betongsuggan ens i bussen? Det ser ut som om det är ett glapp på någon cm.

Notera den vita linjen till höger i bild, som finns nära vägen och ska påvisa gränsen mellan parkering samt något som man vill kalla för trottoar. Varför nu man ska ha en trottoar där, då man gott kan gå på andra sidan vägen. Jag stod med ett framdäck 1-2 cm in på denna linje medan min buss lastades med gods och fick då en brysk tillsägelse av en p-vakt. Samma p-vakt hade tydligen hotat med att lappa Bussgods egen bil under tiden de lastade gods från bilen till en buss på Fjalars gränd, men fick ge sig efter en arg debatt.

Ersa den tar i jag har kollat noga.

Patrik

Det kan inte vara sån "tur" att föraren har backat ovanför suggan och sen har bussen sjunkit ner när den stängts av?
Det har hänt på mitt jobb att någon parkerat över en betongkant och låtit bussen vila ovanpå....
Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan

www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Björn Lövdahl

Citat från: Patrik skrivet 17 augusti 2010, 20:58:00 PM
Det kan inte vara sån "tur" att föraren har backat ovanför suggan och sen har bussen sjunkit ner när den stängts av?
Det har hänt på mitt jobb att någon parkerat över en betongkant och låtit bussen vila ovanpå....

Kan de ju mycket väl va..men kollar man hjulhusen ser den inte ut att ha sjunit ner nämnvärt iaf...kan ju räcka ändå om det varit precis över...
//Björn Lövdahl

Taunusch

I det militära råkade jag ut för att en öppen sidolucka fastnade mot Storkyrkans (i Stockholm) vägg när bussen sjunkit. Det löste sig fint men var lite spännande....  8)

Mathias Rickman

Citat från: Taunusch skrivet 17 augusti 2010, 21:25:54 PM
I det militära råkade jag ut för att en öppen sidolucka fastnade mot Storkyrkans (i Stockholm) vägg när bussen sjunkit. Det löste sig fint men var lite spännande....  8)

Hjälpte det med pumpa upp trycket igen :)

Taunusch

Ja, det hjälpte men vi vred också ratten sakta åt ena hållet för att om möjligt få busskarossen att luta från väggen....

Luckan blev varken skev eller lackskadad och tur var väl det eftersom den bussen nyligen fått nylackade sidor med ny stripning.

Mathias Rickman

Citat från: Taunusch skrivet 17 augusti 2010, 23:02:08 PM
Ja, det hjälpte men vi vred också ratten sakta åt ena hållet för att om möjligt få busskarossen att luta från väggen....

Luckan blev varken skev eller lackskadad och tur var väl det eftersom den bussen nyligen fått nylackade sidor med ny stripning.

Det gillas