Bussar till Nobina Umeå

Startat av RoggaBoy, 12 augusti 2010, 20:37:52 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

RoggaBoy

Några Volvobussar från Nobina Gävle har anlänt till Umeå, och fler är på väg upp. Har dock inga nummer på bussarna.  :)

AO

Trevligt! Nylackade eller fortfarande kvar i sin gamla lack?

RoggaBoy

Torde vara nylackade eftersom dom nyss kommit och det nästan gått två månader. Skall försöka undersöka de under helgen.

bussgrabben

Såg några av dem idag. En X-lackad fanns också.

Till Ersa: De har lackat mörkblått runt lyktorna, inte svart, men det funkar.

Ersa

Citat från: bussgrabben skrivet 13 augusti 2010, 15:47:50 PM
Såg några av dem idag. En X-lackad fanns också.

Till Ersa: De har lackat mörkblått runt lyktorna, inte svart, men det funkar.

Mörkblått låter rätt snyggt så här rent spontant. Inte lika avvikande och markerande som svart, men det följer ju iaf designprogrammet på ett nytt sätt. Fota dem nu innan alla blir blåa :)

bussgrabben

Tyvärr stod de så illa till att det inte var någon idé att försöka få några bilder, trots att jag hade kamera med mig. Får se hur det går i helgen.

RoggaBoy

Då var det den X-lackade jag såg i Sundsvall torsdag v29 som åkte norrut på E4:an. Måste försöka ta mig dit i helgen.

Ersa

Så bökigt är det väl ändå inte att ta sig till Strömvägen på Västerslätt? ;)

RoggaBoy

Citat från: Ersa skrivet 13 augusti 2010, 19:33:02 PM
Så bökigt är det väl ändå inte att ta sig till Strömvägen på Västerslätt? ;)

Nä, fast är dom inne i garaget så blir de lite svårare. Såg ingen ute nu ikväll.

Peter Öden

Hej !

Bussarna till Umeå frän Gävle till Umeå är ur 57xx-serien Vlo B 12B-LE, Vlo 8700-LE.

Mvh Peter Ö

RoggaBoy

Citat från: Peter Öden skrivet 13 augusti 2010, 19:47:20 PM
Hej !

Bussarna till Umeå frän Gävle till Umeå är ur 57xx-serien Vlo B 12B-LE, Vlo 8700-LE.

Mvh Peter Ö

Hur många totalt, vet du det?

Bussmicke

Citat från: bussgrabben skrivet 13 augusti 2010, 16:01:57 PM
Tyvärr stod de så illa till att det inte var någon idé att försöka få några bilder, trots att jag hade kamera med mig. Får se hur det går i helgen.

Du kan väl åtminståne notera vilka det är så vi får veta.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

RoggaBoy

För några minuter sedan såg jag en Nobina Volvo (8500?) med X-trafiklack på väg från E4.an till Västerslätt med en vit låda på mitten av taket. Var dock för långt ifrån för en bild.

bussgrabben

Kass mobilbild, men bättre än inget kanske.


RoggaBoy

När tog du denna? Då lackas dom alltså om här i Umeå?