Busskurer i SL-land.

Startat av Leo, 10 augusti 2010, 22:50:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Leo

Precis när sommarlovet började så slogs det sönder väldigt mycket glasrutor på hållplatskurer runt om i Botkyrka och Huddinge (och säkert på andra ställen i länet). Hur som helst så var "glasgubbarna" snabbt på plats och städade undan allt glas. De slängde också upp gummilisterna på taket på kurerna vilket jag misstänkte berodde på att de inte skulle byta glasen på ett tag. Och jag hade rätt, nya glas sattes inte upp förrens förra veckan. Och guess what! Nu är i stort sett ALLA rutor som byttes (på de hållplatser jag sett) sönderslagna igen. Varför i h-vete på ren svenska väntar man inte en vecka till då skolorna börjar igen? Vad är problemet???
Jag säger inte att inga rutor slås sönder när snorungarna går i skolan men det är iaf betydligt lugnare.

Hur naivt är sammhället idag egentligen man blir ju förbannad.

Zella

Vist blir man arg när man ser vandalism... men jag tänker "varför envisas med att montera dit nytt glas"

jocke

Har ett exempel från Stenhagen i uppsala. Där är busskurerna helt annorlunda mot resten av staden, nämligen av trä i en liten snygg triangel eller hur man ska beskriva de. De har alltid bytts och målats om när de varit förstörda, men nu senast  vid en hållplats så blev kuren sönderslagen, länge stod bara fästerna där, men sen efter ett tag så byggdes en vanlig busskur där, av glas. Det visar att de som tar hand om sånt förr eller senare ger upp.

Den kuren har förvisso hållt sig från att bli sönderslagen men iaf.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

bjorkaan

Varför inte göra som så att de gör dem i ordentlig metall. Det har vi på en del kurer i Örebro Län, dock inte i Degerfors där jag bor där de envisas med att sätta upp glasruta efter glasruta på busskuren.

Citat från: Leo skrivet 10 augusti 2010, 22:50:54 PM
...
Jag säger inte att inga rutor slås sönder när snorungarna går i skolan men det är iaf betydligt lugnare.
...

Jo då mina jämnåriga människor lever på helgen också och då kan man tydligen ha roligt åt att ta sönder glasrutorna medans man väntar på bussen till Karlskoga(tre ggr större stad en mil norr om Dfs).