Ersättningsbussar i Laholm den 3 augusti 2010: Bussar för SJ

Startat av Staffan Sävenfjord, 06 augusti 2010, 13:06:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

På grund av banarbetet mellan Ängelholm och Maria (Helsingborg) körde SJ de flesta av sina tåg via Hässleholm men några tåg gick bara till Båstad. För resande till stationerna Helsingborg, Lund och Malmö blev det därför att byta till buss i Laholm. Sex bussar användes för att ersätta tåg 603, med ordinarie ankomst 14.50 men nu blev det cirka 10 minuter sent.

Fyra bussar från Sundspärlan är på väg in till stationen för att hämta resenärer.

En del tycker att mina fotovinklar är alldeles för likartade. Så jag provar ett par nya vinklar här. Bilderna är tagna från bron över järnvägsområdet.

Och så en mer normal vinkel.

Tåget togs in på spår 4 varför det blev en hel del motion för resenärerna innan de kom till bussarna. Först en trappa upp, sedan gå över bron och sedan en trappa ned. Men till sist var de framme.

Strax före klockan 16.00 började bussar med resenärer söderifrån att komma in till Laholms västra. Resenärerna skall byta till tåg norrut mot Halmstad och Göteborg.

yngrot

Trevligt Staffan och jag som trodde att man inte kunde lära gamla gub,,,hrm hundar är det ju.... ::) ??? ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina