Huvudmeny

SL.se om linje 7

Startat av Ersa, 05 augusti 2010, 18:50:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Info, broschyrer, karta och framförallt tidtabellen som många väntat på.

http://sl.se/Om-SL/SL-planerar-och-bygger/Sparvag-City/

Ted Selander

Tryckta tidtabeller verkar ha blivit besvärligt att hantera. Noterar att även denna spårtrafik saknar fullständig tidtabell, trots en trafikutövare som har ett arv att förvalta. Den säsongsmässigt utökade kvällstrafiken går inte att förutse exakt.

Noterar också att trafikslagsbeteckningen är "S", det var då för väl att 7:an inte blir en lokalbana. Kan vi hoppas på upprättelse också för linje 12 och 22?

Att Sergels torg fått ett versalt "T" strider mot SL-praxis, är den på väg att luckras upp?

/Ted

JDS

Citat från: Ted S skrivet 06 augusti 2010, 09:00:56 AM
Noterar också att trafikslagsbeteckningen är "S", det var då för väl att 7:an inte blir en lokalbana. Kan vi hoppas på upprättelse också för linje 12 och 22?

Vadå upprättelse, även om "spårväg" är ett vackrare ord så är ju "lokalbana" finare än "spårväg" så jag skulle snarare kalla det en degradering.

Citat från: Ted S skrivet 06 augusti 2010, 09:00:56 AM
Att Sergels torg fått ett versalt "T" strider mot SL-praxis, är den på väg att luckras upp?

Den ständigt pågående omsättningen av personal och trafikutövare gör ju att sådana principer lever farligt, det är ganska vanligt att folk försöker skriva t ex "Farsta Strand" och "Hässelby Strand" i diverse dokument men detta brukar hinna fångas upp någonstans i processen, vilket tydligen inte har lyckats denna gång.

SimonB

Citat från: JDS skrivet 06 augusti 2010, 10:05:07 AM
Vadå upprättelse, även om "spårväg" är ett vackrare ord så är ju "lokalbana" finare än "spårväg" så jag skulle snarare kalla det en degradering.

Vaddå finare? De fyller ju helt olika uppgifter och gör det utmärkt båda två....

JDS

Citat från: SimonB skrivet 06 augusti 2010, 15:57:16 PM
Vaddå finare? De fyller ju helt olika uppgifter och gör det utmärkt båda två....

Javisst, och vissa uppgifter är finare än andra  ;D

virtual1

Citat från: JDS skrivet 06 augusti 2010, 10:05:07 AM

Spårväg är ett vackrare ord än Lokalbana, Men Lokalbana är finare än Spårväg?!??!?! =) - tycker det alltsomoftast är två synonyma ord...

Ulf Berlin

"Spårväg"går(helt) inom Stockholms Stad(Malmarna+Kungsholmen)
"Lokalbanor"går i periferin(förorterna).
Så resonerar nog SL(och även jag)./Ulf

Lung To

Citat från: Ulf Berlin skrivet 17 augusti 2010, 17:26:11 PM
"Spårväg"går(helt) inom Stockholms Stad(Malmarna+Kungsholmen)
"Lokalbanor"går i periferin(förorterna).
Så resonerar nog SL(och även jag)./Ulf

Tvärbanan är väl också spårväg? Just nu går inom Stockholms stads gränser men kommer att utökas till Solna/Sundbyberg.