Huvudmeny

Stockholm Pride

Startat av Christer K, 04 augusti 2010, 20:32:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christer K

Var i Stockholm Lördags för att se Pride paraden genom staden, här kommer några bilder från detta.

Några övriga bussar,

Och så en Tysk husbuss bygg på Volvo chassi, fanns på Sätra Camping där vi campade över helgen.

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Carl Eric

Trevligt med bilder ifrån paraden, har du några andra bilder att visa?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

larsbudtz.dk

Christer K

Citat från: LarsBudtz.dk skrivet 05 augusti 2010, 01:18:30 AM
:o Er man nu begyndt at privatisere polisen i Sverige!?!  ;)
Om jag har föstått detta rätt så är detta en utryckningsbil för spårväg/tunnelbanan om det händer något allvarligt så måste trafikledare komma till platsen fort. För övrigt så har även Securitas bilar med blåljus för transporter mellan sjukhus inom Stockholms regionen.

I Göteborg finns det också trafikledningsbilar med blåljus för Spårvägen, om det finns i Norrköping låter jag vara osagt.

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

buskörare

Citat från: Christer K skrivet 05 augusti 2010, 06:23:37 AM
Om jag har föstått detta rätt så är detta en utryckningsbil för spårväg/tunnelbanan om det händer något allvarligt så måste trafikledare komma till platsen fort. För övrigt så har även Securitas bilar med blåljus för transporter mellan sjukhus inom Stockholms regionen.

I Göteborg finns det också trafikledningsbilar med blåljus för Spårvägen, om det finns i Norrköping låter jag vara osagt.

/ Christer K

Den enda Securitasbilen jag sett med blåljus är skyddsvaktens. Kör Securitas sjuktransporter? Trodde Asa var enda privata dyliga med blåljus.

RoggaBoy

Citat från: Christer K skrivet 05 augusti 2010, 06:23:37 AM

/ Christer K

Var i Peking (Norrköping) under semestern och tycker jag har ett minne av att Veolia hade en sådan bil även där. Synd bara att man lyckades pricka in just den perioden spårvagnarna var inställda.  :(

Christer K

Citat från: buskörare skrivet 05 augusti 2010, 10:56:26 AM
Den enda Securitasbilen jag sett med blåljus är skyddsvaktens. Kör Securitas sjuktransporter? Trodde Asa var enda privata dyliga med blåljus.
Tidigare har de haft blåljusbilar för transport av känsliga saker som behöver transport omg. och då inte av en ambulans behövs.

/ Christer K

MM

Citat från: Christer K skrivet 05 augusti 2010, 15:32:43 PM
Tidigare har de haft blåljusbilar för transport av känsliga saker som behöver transport omg. och då inte av en ambulans behövs.

/ Christer K

ASA Transporter som har dessa bilar, innan dess var det Adena Pickos (numera Jetpak).

Taunusch

Securitas körde blodtransporter i Stockholm på 80-talet vill man jag minnas, tror mig ha sett en blåljusförsedd Securitasstripad Volvo 245 märkt blodtransport...

buskörare

Citat från: Christer K skrivet 05 augusti 2010, 15:32:43 PM

/ Christer K

Okej. Är det dom körningarna Asa tagit över då månne?

Magnus_J

Citat från: buskörare skrivet 05 augusti 2010, 18:04:38 PM
Okej. Är det dom körningarna Asa tagit över då månne?

det ligger på anbud som det brukar och det är ASA som kör blod-, organ-, samt personaltransport vid katastrofscenarion då man måste ha ut flera läkarlag till olycksplats