Ett äventyr i Norduppland

Startat av Jocke Selling, 31 juli 2010, 16:13:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jocke Selling

Österbybrukstjänst, tackar, tackar. Först kördes 817 Österby-Gimo-Tierp och två st 516 Tierp-Söderfors-Tierp, sedan var det dags för:

1. Matrast i Tiersdepån
2. Lämna 5758 till planerat verkstadsbesök
3. Fota 5042 so stod skapligt till

Efter att klarat av detta fick jag ut 4963 som jag körde ytterligare en 516 med samt avslutade med 814 Tierp-Läby, Läby-Örbyhus.

//Jocke

Mikael T Nilsson

Tack för dessa trevliga UL-bilder. Är 4963 möjligtvis stationerad i Alunda? Enligt mina anteckningar har den ett förflutet i Norrköping (Östgötatrafiken).
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

KG

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 31 juli 2010, 17:44:09 PM
Tack för dessa trevliga UL-bilder. Är 4963 möjligtvis stationerad i Alunda? Enligt mina anteckningar har den ett förflutet i Norrköping (Östgötatrafiken).

Tierp, primärt som skolbuss.

Mikael T Nilsson

Citat från: KG skrivet 31 juli 2010, 23:52:24 PM
Tierp, primärt som skolbuss.

Tack för uppgiften! Fotograferade bussen på linje 886 i förra veckan.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

bisquit

//Jocke
[/quote]

Hur lång är 5042. tycker det ser ut som den inte är av normallängd för led. Upplever den som extra lång fram och kortare bak. Men kanske bara en synvilla för ögat? :P

SL i Wien

Citat från: bisquit skrivet 03 augusti 2010, 12:21:15 PM

//Jocke

Hur lång är 5042. tycker det ser ut som den inte är av normallängd för led. Upplever den som extra lång fram och kortare bak. Men kanske bara en synvilla för ögat? :P

Enligt SBH är den värkligen en längd över 20 meter ;-)

http://www.svenskbusshistoria.se/asp/search/dosearch.asp?PicValue=&svalue=MFE873&SearchView=advView&orderby=registreringsnummer&maxhits=25&onlypics=false

Ersa

Det stämmer bra att de är 20 meter långa och rymmer en massa sittande passagerare. 80-82 st har jag för mig att jag läst någonstans. Det är nog för att kunna ersätta/matcha denna gamla konstruktion som UL nu krävt dubbeldäckare.