SL gör bra ifrån sig under Pride!

Startat av Carl Eric, 28 juli 2010, 20:15:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Hej!

När SL tidigare skrev på sin hemsida att de skulle förstärka upp med bussar under Pride veckan så blev jag först skeptisk, tänkte att det väl aldrig skulle fungera!

Men när jag idag var i Pridepark så såg jag med min glädje att det fungerade väldigt bra!!

Förutom att de hade förstärkt upp på 69K så har det startat en ny tillfällig linje "PrideExpressen" som körs mellan Pride House vid Sergels Torg och Pride Park vid Sjöhistoriskamuseet. PrideExpressen körs både med Omnileder i 36xx-serien och vanliga MaxCi bussar. Och 36:orna hade snyggt blivit stripade över skyltskåpet med "PrideExpressen"! Plus skyltar i vindrutan.

Jag såg också ledbussar ur 70xx serien som gick både på 69K och 47:an.

Så, jag tycker att SL har lyckats med att få ut alla besökare till Pridepark. Dock så får vi se hur det blir senare i veckan, detta var ju bara första dagen och jag var bara där mellan 13:30 och 18...

//Volontär Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Mikey

Det där låter intressant, ska jag nog ta titt på när jag åker ner dit på fredag! Lite OT, du la inte märke till om Norrköpingevagnen (A34?) går på testrundor denna vecka?

Karsten

Citat från: Mikey skrivet 29 juli 2010, 10:46:01 AM
Det där låter intressant, ska jag nog ta titt på när jag åker ner dit på fredag! Lite OT, du la inte märke till om Norrköpingevagnen (A34?) går på testrundor denna vecka?

Det lär pågå förarutbildning på A34 på Djurgårdslinjen i ganska stor omfattning.

bisquit

Hej skall försöka ta lite bilder på Pride-expressen på lördag. Då jag och min kille skall dit och besöka festivalen. 8) Lägger givetsvis upp de här senare i nästa vecka, när vi kommit hem.

Bernt Talbrant

Citat från: calken skrivet 28 juli 2010, 20:15:33 PM
Hej!

När SL tidigare skrev på sin hemsida att de skulle förstärka upp med bussar under Pride veckan så blev jag först skeptisk, tänkte att det väl aldrig skulle fungera!

Men när jag idag var i Pridepark så såg jag med min glädje att det fungerade väldigt bra!!

Förutom att de hade förstärkt upp på 69K så har det startat en ny tillfällig linje "PrideExpressen" som körs mellan Pride House vid Sergels Torg och Pride Park vid Sjöhistoriskamuseet. PrideExpressen körs både med Omnileder i 36xx-serien och vanliga MaxCi bussar. Och 36:orna hade snyggt blivit stripade över skyltskåpet med "PrideExpressen"! Plus skyltar i vindrutan.

Jag såg också ledbussar ur 70xx serien som gick både på 69K och 47:an.

Så, jag tycker att SL har lyckats med att få ut alla besökare till Pridepark. Dock så får vi se hur det blir senare i veckan, detta var ju bara första dagen och jag var bara där mellan 13:30 och 18...

//Volontär Calken

Jag har inte sett någon visa bild på den av dig nämnda PrideExpressen så här kommer en, om än inte helt lyckad. Jag mötte den, Busslink 3647, på Klarabergsgatan när jag var på väg mot centralen och tåget hemåt på fredagseftermiddagen den 30 juli.

bisquit

Har plåtat lite ifrån Paraden. Busslink och Nobina hade varsin Specialstripad buss för enbart Paraden. Skall lägga upp de så fort jag hinner.  8)

Carl Eric

Citat från: bisquit skrivet 01 augusti 2010, 19:22:51 PM
Har plåtat lite ifrån Paraden. Busslink och Nobina hade varsin Specialstripad buss för enbart Paraden. Skall lägga upp de så fort jag hinner.  8)

Ja, fast jag hade hoppatspå att det skulle vara en MAN...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

linlars

Ser inte det färgvalet väldigt likt ut ett visst bussbolag som kör till diverse flygplatser?  :D

SL får akta sig för varumärkeintrång!  ;)

Leo

Citat från: linlars skrivet 02 augusti 2010, 20:42:12 PM
Ser inte det färgvalet väldigt likt ut ett visst bussbolag som kör till diverse flygplatser?  :D

SL får akta sig för varumärkeintrång!  ;)

Det var det första jag tänkte på.  ;)

bisquit

Det påminner starkt om Flygbussarnas gamla design. Speciellt kundkorgarna med Sl-loggan på. :P