SS H20 i lite udda användning

Startat av Gunnar D, 28 juli 2010, 10:35:35 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gunnar D

H20 75223 från linje 70E har fått rycka in på spårvägslinje 14 (Fridhemsplan-Fruängen) i samband med en störningshändelse. Årstadal 7 jan 1964.

Mvh Gunnar

HJP

Citat från: Gunnar D skrivet 28 juli 2010, 10:35:35 AM

H20 75223 från linje 70E har fått rycka in på spårvägslinje 14 (Fridhemsplan-Fruängen) i samband med en störningshändelse. Årstadal 7 jan 1964.

Mvh Gunnar
Tack för den bilden!
Vi är inte bortskända med H20-bilder. Desto roligare när det visas en  :)

HJP

Gunnar D

Citat från: HJP skrivet 28 juli 2010, 12:25:33 PM
Tack för den bilden!
Vi är inte bortskända med H20-bilder. Desto roligare när det visas en  :)

HJP

Kul att den uppskattas!

Dock, att i de tidiga tonåren stå med kamera och blixtaggregat i den sena vintereftermiddagen vid den välfrekventerade busshållplatsen Årstadal kan verka suspekt. Jag ska inte trötta er med en lång historia men det resulterade faktiskt i att jag blev misstänkt för mordbrand!
När misstankarna efter ett antal veckor hävdes blev min mor glad!

Mvh Gunnar

HJP

Citat från: Gunnar D skrivet 29 juli 2010, 09:38:28 AM
Kul att den uppskattas!

Dock, att i de tidiga tonåren stå med kamera och blixtaggregat i den sena vintereftermiddagen vid den välfrekventerade busshållplatsen Årstadal kan verka suspekt. Jag ska inte trötta er med en lång historia men det resulterade faktiskt i att jag blev misstänkt för mordbrand!
När misstankarna efter ett antal veckor hävdes blev min mor glad!

Mvh Gunnar
OJ! Mordbrand!  :o

Det låter MYCKET spännande. Nu blev jag nyfiken  ;)

HJP

Gunnar D

Citat från: HJP skrivet 29 juli 2010, 11:01:50 AM
OJ! Mordbrand!  :o

Det låter MYCKET spännande. Nu blev jag nyfiken  ;)

HJP

OK, när jag stod där vid hållplatsen började det plötsligt att brinna i ett av husen intill. Jag stannade förstås kvar för att se brandkåren i aktion. En civilpolis observerade mig när jag stod där med kamera+blixt och tyckte väl att jag verkade misstänkt. Det är tydligen vanligt att mordbrännare stannar kvar och blandar sig med övriga åskådare. Han visade brickan och undrade vad jag gjorde där. Jag svarade att jag fotograferade bussar vid hållplatsen. DET lät nog väldigt suspekt. Sedan namnskrivning och ett antal telefonsamtal hem de kommande veckorna medan utredningen pågick. Men som sagt: Jag blev friad!

Mvh Gunnar

NerdBoy

Tur att du blev friad.  :)

När det gäller pyromaner så är dramatiken i samband med branden oftast huvudsyftet med dådet, och vid misstänkta pyromandåd försöker polisen ofta fotografera åskådarna för att se om någon person dyker upp vid flera brottsplatser. När det däremot gäller mordbrännare som är ute efter att ha ihjäl någon eller ställa till ekonomisk skada så brukar de ha vett nog att försöka ta sig därifrån så fort som möjligt.

"Sabbatssabotören", egentligen tre unga killar, smällde dynamit på olika platser i Stockholm 1946. De åkte fast efter att en av dem hade betett sig underligt efter det sista dådet, men någonstans har jag läst att det var pressens foton av folksamlingarna som gjorde att de kunde knytas till de olika brottsplatserna.

Bilden på bussen var desto trevligare!  :)

HJP

Citat från: Gunnar D skrivet 29 juli 2010, 16:46:00 PM
OK, när jag stod där vid hållplatsen började det plötsligt att brinna i ett av husen intill. Jag stannade förstås kvar för att se brandkåren i aktion. En civilpolis observerade mig när jag stod där med kamera+blixt och tyckte väl att jag verkade misstänkt. Det är tydligen vanligt att mordbrännare stannar kvar och blandar sig med övriga åskådare. Han visade brickan och undrade vad jag gjorde där. Jag svarade att jag fotograferade bussar vid hållplatsen. DET lät nog väldigt suspekt. Sedan namnskrivning och ett antal telefonsamtal hem de kommande veckorna medan utredningen pågick. Men som sagt: Jag blev friad!

Mvh Gunnar
Ha ha! Ja vem tusan kan tro på att en stolle fotograferar bussar? 
Tack för den historien!

HJP