People Travel Group CFT873

Startat av Bussmicke, 27 juli 2010, 09:48:58 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bussfan

vet du vad swebussen bevid heter regnr räcker

Bussmicke

Nej och det är inte vad jag visar heller. ;)
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Nån av 6334-6338 skulle jag tippa på med tanke på de nyare bakljusglasen och den blå stolsklädseln med grå nackstöd.

Bussmicke

Har för mig det var Skåpmaten 6226 man jämt ser där.
Jag hade hoppats mer på kommentarer om bussen o dess märkning än vad som står brevid.. ;)
//Bussmicke.

Greger Larsson

Citat från: Bussmicke skrivet 27 juli 2010, 12:26:33 PM
---
Jag hade hoppats mer på kommentarer om bussen o dess märkning än vad som står brevid.. ;)

Ja, otack är världens lön..
Är det något prov med märkningen på Irizaren eller har det synts några ommärkta? Bussen verkar vara nyss tagen i trafik trots att det är en -09:a. Någon som vet historien? Har ju inte sålts värst många Century på senaste tiden.

the0fiskis

varför har man rött runt ljusen? hade det inte varit snyggare med samma färg som bussen?(grått/silver)

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 27 juli 2010, 12:26:33 PM

Hur man än bär sig åt är det ju nästan alltid nåt på sidan om som alla frågar efter. ::)

Citat från: Greger Larsson skrivet 27 juli 2010, 12:31:03 PM
Är det något prov med märkningen på Irizaren eller har det synts några ommärkta? Bussen verkar vara nyss tagen i trafik trots att det är en -09:a. Någon som vet historien? Har ju inte sålts värst många Century på senaste tiden.

Jag har då inte sett till någon redan befintlig FAC-Charter som fått den röda PTG-texten ännu. Än är det nog bara nyleveranser som fått den, precis som att bara en enda nylevererad Ramkvillabuss har samma silvergrå lack fast med texten "Ramkvillabuss " i blått.

Kan detta vara en import? "I trafik första gången i Sverige: 2010-06-23" står det ju i CBR. Synd att raden "I trafik första gången i utlandet" ofta är tom, även på importerade fordon.

Greger Larsson

Denna fotade Magnus Vessla på Kungsbron 25/5. Ingen nyleverans, dock nyligen överförd från Marks Limousine:

Brollan

Citat från: Bussmicke skrivet 27 juli 2010, 09:48:58 AM

Citat från: Greger Larsson skrivet 27 juli 2010, 19:35:35 PM
Denna fotade Magnus Vessla på Kungsbron 25/5. Ingen nyleverans, dock nyligen överförd från Marks Limousine:

Har dessa fått några inventarienummer??

Bussmicke

Anväder PTG inv. nummer?

"Varumärkena" gör väl det men moderbolaget de är reggade på?
//Bussmicke.

groenis

Den numrering som PTG använder är de första anger år och de två sista anger vilken buss i ordningen som levererades det året.

vagnen på Mickes bilder är väl den som reparerades i Spanien efter att ha blivit "ombyggd" till cabriolet?

Tycker loggan blev lite mer "synlig" i rött i stället för den gråa.

/Lennart

Bussmicke

Varför ser man inte nummer/hör talas om numemr när det gäller Ramkvilla och Marks?

De numrena låyter mer som en FAC-Stockholmsgrej
//Bussmicke.

groenis

Det är det nog också de andra går nog mer på regnummer som Västanhede Trafik.

Under min korta sejour så står inv.nr. på en liten bricka men man letar efter ett regnr. på gården

/Lennart

Peter Elmheden

Citat från: groenis skrivet 28 juli 2010, 00:45:31 AM
....
vagnen på Mickes bilder är väl den som reparerades i Spanien efter att ha blivit "ombyggd" till cabriolet?
....
??
Bussen är ny.

Citat från: Bussmicke skrivet 27 juli 2010, 23:51:21 PM
Anväder PTG inv. nummer?

Den heter 951.

Sprinten är 620.