Huvudmeny

8900 Möjlig förserie?

Startat av Magnus GS, 27 juli 2010, 09:15:08 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Magnus GS

Jag kör för Sandarna transporter och vi har fått bussar som är märkta 8500 bak men går man in på busshistoria och kollar på ett reg nummer så står det att den är 8900 som ska visas i höst i Tyskland.
Är det så att vi har fått en förserie som vi ska prova av volvo nu och dom vill veta vad vi förare tycker om dom.
Har ej några bilder på dom men både Stefan och Mike har tagit bilder av dom både på stan och på depån som dom har åkt med mej ner till.

Bernt Talbrant

Citat från: Magnus GS skrivet 27 juli 2010, 09:15:08 AM
Jag kör för Sandarna transporter och vi har fått bussar som är märkta 8500 bak men går man in på busshistoria och kollar på ett reg nummer så står det att den är 8900 som ska visas i höst i Tyskland.
Är det så att vi har fått en förserie som vi ska prova av volvo nu och dom vill veta vad vi förare tycker om dom.
Har ej några bilder på dom men både Stefan och Mike har tagit bilder av dom både på stan och på depån som dom har åkt med mej ner till.

Du tänker alltså på bl a bussarna på (repris-)bilden nedan.

Sandarna Transporter 2910 och 2909 på Norra Hamngatan i Göteborg den 23 juli.

Magnus GS

JA det är dom jag menar för dom ser ju inte ut som en 8500.

M

Det är 8500 med den nya fronten ni har.8900 har en ny bak och även sidorna är nya.
/M

ch

Tycker det ser lite grötigt ut på destinationsskylten när det inte finns mellanrum mellan linje och destination. Nån mer som håller med?

the0fiskis

Citat från: ch skrivet 27 juli 2010, 20:07:38 PM
Tycker det ser lite grötigt ut på destinationsskylten när det inte finns mellanrum mellan linje och destination. Nån mer som håller med?
håller med

yngrot

Magnus GS har du kört dessa och i så fall hur upplever du förarplatsen??  De jag har sett till Orust JLT så var förarplatsen både kortare och smalare samt grinden låg och ej sluter tätt mot trappan...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Ulf Rådeström

Citat från: Magnus GS skrivet 27 juli 2010, 09:15:08 AM

hum....alltså - bussarna är lite av slamkrypare...8900 men ändå inte.
Jag visste inte riktigt vad jag skulle skriva egentligen eftersom det ju bara är baken som ändras när den "släpps". Fronten är ju som på bilderna ovan....så jag valde att kalla dom 8900 för att slippa skriva 8500LE NL NL typ....

Så lite av en förserie kan man ju misstänka att det är....

M

Det är 8500 med den nya fronten. 8900 kommer senare

Magnus GS

Dom är bara bra för jag är 196 cm lång och jag får bra plats bakom ratten.
Det jag inte gillar med dom är ac på förar plats som knappt blåser på mej men pratade med en tekniker på gs och han sa att det kan vara en sak att programera.
Grinden sluter tätt och även fram dören men bak dörren vill inte alltid stänga sej.