Huvudmeny

Jönköping Buss?

Startat av Möllers, 26 juli 2010, 23:54:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Kom oväntat besök i Helisngborg den 23 Juli undra om denna hör hemma i Jönköping  ???

Uploaded with ImageShack.us

Bernt Talbrant

Citat från: Mattias Möller. skrivet 26 juli 2010, 23:54:30 PM
Kom oväntat besök i Helisngborg den 23 Juli undra om denna hör hemma i Jönköping  ???

Uploaded with ImageShack.us

Den har mycket riktigt Jönköpings Länstrafiks färgsättning och tillhör Aneby Buss i just Aneby.

bustrafikken.dk

Arriva 6483 har været en tur i København for at få ordnet nogle ting, inden den skal til Jönköping.

Den 24. juli blev bussen sendt ud og køre S-Tågersättning på en enkelt tur fra Svanemøllen stn. til Hillerød stn.

Foto: Sikandar Sahil (mig), på Birkerød st. den 24. juli 2010

Turbo

Setra tillhör Aneby Buss. En ny vagn som ska i trafik för JLT fr.o.m. Höst tabellens början.
Ska trafikera i huvudsak linje 150 Aneby - Tranås, ev. några turer på linje 124 Aneby - Jönköping om jag har förstått det hela rätt.

Bingoberra

Citat från: bustrafikken.dk skrivet 27 juli 2010, 01:03:07 AM
Arriva 6483 har været en tur i København for at få ordnet nogle ting, inden den skal til Jönköping.

Den 24. juli blev bussen sendt ud og køre S-Tågersättning på en enkelt tur fra Svanemøllen stn. til Hillerød stn.

Foto: Sikandar Sahil (mig), på Birkerød st. den 24. juli 2010

Trevliga bilder.

Men varför har man på 6483 inte lackerat området kring strålkastarna i svart, samt behållt Scania-loggan?
Kommer ju att se utomordentligt dumt ut, då alla andra Omni i Jönköping har det. Hoppas att man åtgärdar detta, tycker fronten påminner om Ford Scorpio som den ser ut nu..

/Bingoberra

yngrot

Är det nån som har koll på vagnskraven hos JLT  då vissa enabrt har lågentre Gislaved Kjellgrens men vissa som Aneby och Sven Carlsson Gnosjö har normalgolv..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina