Gävletripp och Upplandsturné i ett - del 2

Startat av Andreas, 26 juli 2010, 04:05:02 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas

Jag tog Tågkompaniets helgtåg ifrån Uppsala till Gävle. Dagens mål, från allra första början, var att plåta lite nya stadsbussar. Så här blev det för mig, påverkad av ett väderförhållande som stod mellan duggregn och spöregn.

Denna dök upp direkt när jag klev av tåget och skulle gå och äta intill stationen.

Stadsbussar:

204

210

216

222

229

Jag reste även med en av bussarna, 209, på linje 2 mot Sätra, från hållplats Sörby Urfjäll till Rådhuset. Stolarna var förvisso rätt så hårda, men under den resan som jag åkte i den, så var betyget helt ok. Låt oss iaf säga att komforten hamnade på en 6,5 av 10.

Denna Helmark-godsbuss kör för närvarande för CC & LEE Entertainment, men har ett förflutet som Swebus 4536.

Innan mitt tåg gick (kl. 23:00!   ::) ;D), så fotade jag en efterlängtad ersättningsbuss, som skulle ta ett stort gäng resenärer till Sundsvall. Dock hade man stavat skylten precis som man ju faktiskt uttalar det, åtminstone när man säger det snabbt i en konversation (åtminstone kan jag göra det misstaget :P), alltså Sunsvall och d:et från Sunds försvinner helt o hållet.

En del tågbilder kom också med på minneskortet, men de återkommer jag med senare.