Huvudmeny

En svunnen tid

Startat av jocke, 25 juli 2010, 02:09:27 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jocke

Jag förändrar era liv med detta inlägg

Bussmicke

Ahhh, Dragarbrunnsgatan..
Det var roligare fota buss i stan förr än nu då massor kör Kungsgatan o sen svänger ner under järnvägen.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

jocke

Håller med. Trevligare på Dragarbrunnsgatan.

Bussmicke

Kungsgatan känns bara som en urtråkig "Trafikled" genon stan..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

jocke

Jo de blir ju så. Dragarbrunn var mer passande för våra endamål så att säga :)

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 25 juli 2010, 18:00:59 PM
Kungsgatan känns bara som en urtråkig "Trafikled" genon stan..

En genomfartsled har Kungsgatan väl alltid varit, även om politikerna nu försöker minska trafiken på den vägen med alla trafikljus där ett alltid är rött när de andra är gröna. Allt för att få bort trafikanterna till andra (ej existerande) genomfartsvägar, men allt detta leder till är onödigt höga avgasutsläpp från alla fordon som ständigt måste stanna och starta från stillastående. Jag räknade till fem start från stillastående med en 4975 en gång. Svart rök bolmade ut vid varenda start, då jag aldrig kunde hålla jämt fart ända fram till Polishuset. Vad Miljöpartiet i Uppsala håller på med kan jag inte för mitt liv förstå! >:(

Busstrafik på lugna och nästan bilfria Dragarbrunnsgatan intill den trafikerade Kungsgatan var en mycket bra lösning. Å andra sidan är det ju ofta skönt att slippa den otidsenliga lösningen att alla linjer alltid måste gå via något slags gemensamt "nav" eller Centrum som i t.ex Östersund och Umeå.