Full fart i Fruängen

Startat av Cero, 10 september 2007, 15:01:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cero

Jag fortsätter gräva i min lilla fotohög. Tyvärr omfattar den mer tunnelbana än buss, men ett och annat guldkorn kanske någon kan hitta.

Idag är det en av SL:s H2:or, dvs Volvo B10M Säffle i stadsutförande, som avslutar sin Stockholmskarriär med en kortare period i Söderort. Själv var jag aldrig särskilt imponerad av den här busstypen. Jämfört med Scanias 112:a tyckte jag de var bullriga, stötiga och allmänt träiga att åka med. Inte desto mindre var det ju en stark diggarfaktor när de dök upp på 144:an, där det normalt gått H10:or (Scania CR112) i över 15 års tid när bilden togs. 5724 levererades ny till Hornsberg 1981.

/Cero

Anders i Vendelsö

och vart tog bilden vägen då?  ;)

/Anders

Cero

Citat från: Anders i Vendelsö skrivet 10 september 2007, 15:44:57 PM

/Anders

Jag ser den (med annan dator än den som laddade upp den).

/Cero

Nico

Å jag ser den på min egen burk... med Firefox.  :D

Kul med lite annorlunda bilder så tack för den å hoppas att en fortsatt utgrävning ger fler guldkorn!
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Wolfie

Citat från: Anders i Vendelsö skrivet 10 september 2007, 15:44:57 PM

/Anders

Undrade samma sak, men lyckades se den när jag bytte från Firefox till Explorer, ibland skummar sig programvaran.

Cero

Citat från: Wolfie skrivet 10 september 2007, 16:59:54 PM
Undrade samma sak, men lyckades se den när jag bytte från Firefox till Explorer, ibland skummar sig programvaran.

Intressant. Jag kör nämligen själv Firefox!

/Cero

Wolfie

Citat från: Cero skrivet 10 september 2007, 17:24:39 PM
Intressant. Jag kör nämligen själv Firefox!

/Cero

Hm... verkar skummt, i och för sig är den Firefox jag använder inte den nyaste.

Kvarne

Dräggel....dräggel...dräggel...dräggel...dräggel...dräggel....dräggel!  ;D ;) :)

Tack så mycket för denna fina Söderorts-bild!
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Anders i Vendelsö

Jag ser den också med Internet Explorer 7 men inte med Firefox....mycket märkligt...aldrig upplevt detta förut...

Cero

Citat från: Lars Ödlund skrivet 10 september 2007, 20:33:13 PM
Det beror på att det finns ett antal mellanslag i filnamnet, alla webbläsare fixar inte detta.

//Lars

Aha, då får jag ändra filnamnen i fortsättningen. Det intressanta är att det inte uppstått någon gång hittills och att det inte är samma problem på Postvagnen. Undrar applikationen detta forum drivs på kan ha med saken att göra, dvs att den är känsligare för hur filnamnen ser ut än vissa andra applikationer?

/Cero

christianm

Kan bara konstatera att du och jag har totalt motsatt uppfattning om vilken buss som var trevligast att åka i av de två du nämner...

Angående bilden, så var den extremt trevlig och den syntes i Firefox när jag väl skulle svara på inlägget, men inte innan  ???