Simrishamns stadsbuss...

Startat av Cyklisten, 23 juli 2010, 07:31:43 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cyklisten

...skulle man vilja kalla denna linje, även om turtätheten inte är den bästa. Någon som har linjekartan? Skånetrafiken verkar inte veta att linjen existerar, av hemsidan att döma. Hittar inte heller på kommunens hemsida.

Jan

Denna ligger just nu under upphandling, tillsammans med några andra linjer kring Simrishamn.
I branschen i 40 år

Staffan Sävenfjord

Citat från: Jan skrivet 23 juli 2010, 07:38:37 AM
Denna ligger just nu under upphandling, tillsammans med några andra linjer kring Simrishamn.

Körs för närvarande av Buss-Persson i Hammenhög. Deras enda kvarstående linjetrafik för övrigt.

SimonB

Citat från: Lars Ödlund skrivet 23 juli 2010, 09:18:49 AM
Den går dock som regionbuss (vilket syns på färgen)

Samtidigt körs Venbussarna som stadsbussar...  ::)

Bussmicke

Ja visst är det sjukt.
De står med i Landskrona Stadsbusstabell, man skulle kunna tro Ven var en stadsdel i Landskrona...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jan

Citat från: Bussmicke skrivet 23 juli 2010, 22:41:03 PM
Ja visst är det sjukt.
De står med i Landskrona Stadsbusstabell, man skulle kunna tro Ven var en stadsdel i Landskrona...
..och det är det också. Egentligen så har stadstrafiken i Landskrona 2 entreprenörer. Nobina och Orusttrafiken. Trafiken på ven med 3 bussar är på underentreprenad. Jag kommer just nu inte ihåg namnet på företaget.
I branschen i 40 år

Jan

Citat från: Lars Ödlund skrivet 23 juli 2010, 09:18:49 AM
Tidtabell finns på Simrishamns kommuns hemsida under, / Turism / Kommunikationer.
Samma tider har gällt i många år så bortse från datumet på tabellen.
Vaför den försvunnit från Skånetrafikens sida kan man ju undra, blivit nån miss i o m sommaren gissar jag.

Den går dock som regionbuss (vilket syns på färgen)

Även stadsbussen i Höganäs är gul. Bergkvara kör med en sprinter.
I branschen i 40 år

Staffan Sävenfjord

Citat från: Jan skrivet 24 juli 2010, 08:26:03 AM
..och det är det också. Egentligen så har stadstrafiken i Landskrona 2 entreprenörer. Nobina och Orusttrafiken. Trafiken på ven med 3 bussar är på underentreprenad. Jag kommer just nu inte ihåg namnet på företaget.

Inte så svårt: http://www.venbussen.se/

Gunnar Persson har kört busstrafik på Ven redan innan Venbussen bildades.

Cyklisten

Citat från: Jan skrivet 24 juli 2010, 08:29:56 AM
Även stadsbussen i Höganäs är gul. Bergkvara kör med en sprinter.

Dock så finns den med på Skånetrafikens hemsida om man söker regionbuss->Höganäs

Snurringens tidtabell hittas bara på Länken som Lars Ödlund visat och den är inte så lätt att hitta. Men linjekartan finns inte... Vill man inte marknadsföra trafiken, eller?

Bussmicke

Ven Är ju landsbygd o borde gå med Regionbuss..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.