Normalgolvad B12:a till Sörmland (Bild!)

Startat av virtual1, 21 juli 2010, 18:12:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

En av 10 som fanns till beskådan på Volvo idag (vet att det står fel på bilden, orkar inte ändra) - hamnar nånstans i 71xx-serien, men vart är en bra fråga...

Anders Lundén

Citat från: virtual1 skrivet 21 juli 2010, 18:12:39 PM
En av 10 som fanns till beskådan på Volvo idag (vet att det står fel på bilden, orkar inte ändra) - hamnar nånstans i 71xx-serien, men vart är en bra fråga...

Och naturligtvis delger du oss reg-numren på dem 10?!

Jan

CEX272,CEX267,CEX303,CEX326,CEX337 EFN540
I branschen i 40 år

Bussmicke

Citat från: Anders Lundén skrivet 21 juli 2010, 20:18:29 PM
Och naturligtvis delger du oss reg-numren på dem 10?!

Det är som vanligt, han vill bara ha men inte ge.. ;)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Citat från: Bussmicke skrivet 21 juli 2010, 21:42:02 PM
Det är som vanligt, han vill bara ha men inte ge.. ;)

Är alla 10 Vo 8700 eller även 8500? Någo som har reg nummer på de sista 4?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

virtual1

Citat från: Walter skrivet 23 juli 2010, 10:13:13 AM
Är alla 10 Vo 8700 eller även 8500? Någo som har reg nummer på de sista 4?

Samma modell på alla!

CEX276, CGZ274, CGZ270, CGZ284, CGZ293 fanns även där, CEX267 såg jag inte!

Söker man vidare på SBH finns det även 5 stycken till reggade på CGZ av samma typ...

Walter

Citat från: virtual1 skrivet 23 juli 2010, 12:04:30 PM
Samma modell på alla!

CEX276, CGZ274, CGZ270, CGZ284, CGZ293 fanns även där, CEX267 såg jag inte!

Söker man vidare på SBH finns det även 5 stycken till reggade på CGZ av samma typ...

Jag blev lurad av att de på SBH står som B12BLE. CEX276 är enligt SBH en 9700S för Nobina Skåne.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

virtual1

Citat från: Walter skrivet 23 juli 2010, 12:12:59 PM
Jag blev lurad av att de på SBH står som B12BLE. CEX276 är enligt SBH och Jan här på forumet en 9700S för Nobina Skåne.

_Så_ dålig syn har jag inte ;-)

Walter

Citat från: virtual1 skrivet 23 juli 2010, 13:47:00 PM
_Så_ dålig syn har jag inte ;-)

Nej det anklagar jag dig inte för heller. Bildbevis är ju alltid bra! SBH har tydligen fel uppgifter, och den passar bra in bland andra vagnar i chassinummerföljden. Kollde tråden om 7049 och den har CEX267, därmed allt klarlagt.

Ulf Rådeström

Citat från: Walter skrivet 23 juli 2010, 13:54:44 PM
Nej det anklagar jag dig inte för heller. Bildbevis är ju alltid bra! SBH har tydligen fel uppgifter, och den passar bra in bland andra vagnar i chassinummerföljden. Kollde tråden om 7049 och den har CEX267, därmed allt klarlagt.

Och då skickar man naturligtvis direkt in en komplettering på bussen så att SBH kan få RÄTT uppgifter istället? - inte det, nehe (när jag kollade efter en sådan bland rättelserna jag fått in)....!

Alltså - visst har jag fel i min databas lite här och där - men hjälps vi alla åt så blir det så rätt som möjligt ju - att bara skriva att det är fel här på snacket hjälper INTE alltid - men att hjälpa till med en rättning hjälper ALLTID  :D

Anledningen till att dom står som B12BLE i databasen är att chassinumret har YV3R8R som är B12B - så det gick väl bara av farten helt enkelt - men det rättas senast när bussarna finns i trafik. Bilregistret förreggar dom bara som B12B...så om det är LE eller inte vet man inte alltid förrän bussen finns på gatan tyvärr....

//Uffe  :)

PS. bussen till Skåne heter CEX267....

Walter

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 24 juli 2010, 12:19:15 PM
Och då skickar man naturligtvis direkt in en komplettering på bussen så att SBH kan få RÄTT uppgifter istället? - inte det, nehe (när jag kollade efter en sådan bland rättelserna jag fått in)....!

Alltså - visst har jag fel i min databas lite här och där - men hjälps vi alla åt så blir det så rätt som möjligt ju - att bara skriva att det är fel här på snacket hjälper INTE alltid - men att hjälpa till med en rättning hjälper ALLTID  :D

//Uffe  :)

PS. bussen till Skåne heter CEX267....

Sant Uffe, jag brukar komplettera det jag ser till SBH och jag vet att de bussar som finns i SBH och endast är förreggade ska man ta med en nypa salt. Och i detta fall beror väl felet på att det någonstans vänts på de två sista siffrorna i regnumret, som är väldigt likt.