Swebus 4261 (EDZ 581)

Startat av Ove Bojarp, 09 september 2007, 23:41:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ove Bojarp

Denna Y-Buss blev det ett antal resor med mellan Östersund-Stockholm. Förmodligen avyttrad eller skrotad nu.

Oskar A

Den rullar fortfarande men nu för Länstrafiken Västerbotten. Patrik fotade den i maj:

http://www.phbuss.se/Sidor/Bilder/0705_2007/4261_swebus_vasagatan_umea_0705_2007.jpg
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Bussmicke

Fotade bussen i Juni förra året...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ove Bojarp

Den blev ju riktigt snygg i den blå färgen.

Bussmicke

Det är fler bussar som lackerats om sedan jag var där, 4399 tex.
//Bussmicke.

Nicklas Vasa

Det är en intressant tanke att Swebus Express tar över Y-buss, då får man ju tillgång till ett mer rikstäckande linjenät, det är konstigt att swebus Express inte har etablerat sig i norra delarna av landet.....

Bussmicke

När jag var i H-sand såg bara de vanliga Y-bussåkarna.
//Bussmicke.

Anders Noren

Citat från: Lars Ödlund skrivet 10 september 2007, 15:44:15 PM
Det har ju aldrig varit aktuellt, konkurrensen för etablerade Y-bussen har varit alltför övermäktig, istället har man avvecklat all verksamhet norr om Gävle, den sista linjen var den till Ljusdal och Swebus (ej SwX) samarbete som underentreprenör till Y-bussen (W&W) har upphört på Östersundslinjen.
Kör man fortfarande något från Härnösand åt Y-bussen eller har även det (troligen) upphört?

//Lars

Hur etablerade var Y-buss före avregleringen 1998/99?

Anders

Nicklas Vasa

Menar du att SJ-buss hade något med Y-buss att göra ? I så fall är det väl dags att "sluta cirkeln" då som det brukar heta.....

Nicklas Vasa