Huvudmeny

Swebus 6176

Startat av Muk, 20 juli 2010, 22:49:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Dessa Kalmarvagnar blev dock inte långvariga i UL-trafiken. Man kan nog påstå att de "utvisades" västerut. ;)

Bussmicke

Slarvskyltning. Linjenummer saknas.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 20 juli 2010, 23:27:21 PM
Slarvskyltning. Linjenummer saknas.

Inte alls något "slarv". I de där bussarna finns ingen BussPC eller Mobitecdosa som man snabbt kan knappa fram både linjenummer och destination på några sekunder. Fungerar inte omloppet är det inte alltid man kan få fram all info på den i mina ögon ytterst ålderstigna och ineffektiva styrenheten i UL-vagnarna. Det är en iofs utmaning att få fram "899 Stockholm" samt "899 Uppsala" på t.ex Nobina 5992, och oftast går det bra efter ett par minuters knappande. Men man måste se till att ta rejäl tid på sig.

Jocke Selling

Citat från: Ersa skrivet 20 juli 2010, 23:39:07 PM
Inte alls något "slarv". I de där bussarna finns ingen BussPC eller Mobitecdosa som man snabbt kan knappa fram både linjenummer och destination på några sekunder. Fungerar inte omloppet är det inte alltid man kan få fram all info på den i mina ögon ytterst ålderstigna och ineffektiva styrenheten i UL-vagnarna. Det är en iofs utmaning att få fram "899 Stockholm" samt "899 Uppsala" på t.ex Nobina 5992, och oftast går det bra efter ett par minuters knappande. Men man måste se till att ta rejäl tid på sig.

Du menar 5592 eller hur  ;)

Ersa

Mikael T Nilsson

Tack för trevliga bilder. 6174-76 användes tydligen frekvent på linjerna mellan Uppsala och Österbybruk / Forsmark.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.