Sommarutflykt till Nynäshamn (bilder)

Startat av Mikael Ringmarck, 19 juli 2010, 14:53:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael Ringmarck

En av forumets skribenter ville lära sig att köra halvautomat så det fick bli en liten utflykt till Nynäshamn.

Själv satt jag mest vid sidan om men självklart var jag tvungen att prova bara för sakens skull. Jag hade aldrig trott att det skulle vara så kul att spaka denna gamling.

I Nynäshamn fick det bli en bild med en lite äldre och en lite nyare Säffle. Någon som ser vilken som är vilken?  ;)

BadTab

Var det ni som var in på Ösmogaraget i förra veckan?

Mikael Ringmarck

Citat från: BadTab skrivet 19 juli 2010, 16:05:13 PM
Var det ni som var in på Ösmogaraget i förra veckan?

Det stämmer bra. Vi var ute och härjade lite i krokarna. Kvarne skulle hälsa på en bekant som jobbar där.

BadTab

Kvarne

Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

groenis

Att köra halvautomat är en konst

En av meckarna på Råsta konstatera att om förarna kunde köra på rätt sätt så skulle han bli arbetslös.
Vanligaste felet var att de hade "bråttom" med att växla då hann inte lådan släppa på det ena bandet innan det andra tog i då "skrek" lådan högt då den drog på två band samtidigt.

/Lennart

Ersa

Fina bilder! Hojta till nästa gång så kanske jag och hunden kan följa med. :)

Karsten

Så himla knepigt är det inte att köra halvautomat på ett bra och mjukt sätt, det gäller bara att lyssna på motorn och var snäll i växlingarna. 4828 är en riktigt trevlig kärra att köra! :D

Erik: Du får väl ta ett uppdrag för SSS i Uppsala med 6911, så kommer 4828 sedan att kännas som en dröm.

Mikael T Nilsson

Fina bilder!  :) Förstår att det var en trevlig utflykt.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

groenis

Karsten
Dessvärre så var många tondöva.
Själv så skulle jag inte ha något emot att komma hem och vara grafitsvart i tumgreppet igen.

/Lennart
Som är ovän med en AS-Troniclåda