Ersättning Västerhaninge - Nynäshamn m.m. (Del 1)

Startat av Andreas, 19 juli 2010, 12:14:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas

Lite bilder från gårdagens ersättning och lite annat smått o gott - fler bilder kommer

Västerhaninge:

Ösmo:

Bussmicke

Citat från: Andy91 skrivet 19 juli 2010, 12:14:25 PM
Lite bilder från gårdagens ersättning och lite annat smått o gott - fler bilder kommer

Västerhaninge:

Mycket Virrpannor överallt som vanligt..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

gurran87

Bara jag som tycker att bussarna i Sthlm ser väldigt risiga ut? Är de så risiga?

Bussmicke

Citat från: Alexander Oscarsson skrivet 19 juli 2010, 22:40:33 PM
Bara jag som tycker att bussarna i Sthlm ser väldigt risiga ut? Är de så risiga?

Beror väl på var man letar..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

gurran87

Danne B.

Citat från: Alexander Oscarsson skrivet 19 juli 2010, 22:40:33 PM

Nu blev jag lite nyfiken... Nog för att bussen är ganska gammal, men vad exakt är det som gör att du tycker att den ser "väldigt risig" ut? :)

//Danne

gurran87

Leif D

Citat från: Alexander Oscarsson skrivet 19 juli 2010, 22:42:09 PM
Känns som vi har finare i Göteborg  ;D

I Gbg är det väl just nu mest nya bussar, pga nya kontrakt.
annars brukar de väl vara så att man sällan ser skavanker o sånt på bilder, men ser man lite noga i verkligheten, så ser man buklor, repor, silver tejp och saknade delar, såväl i Stockholm, Göteborg som en massa andra platser i landet. Främst är väl detta en sjuka hos de stora bolagen Nobina, Busslink och Veolia, men de finns även hos de lite mindre privata företag som på senare år växt till sig, dock kanske inte i samma utsträckning.
Avgörande för skicket, är nog främst hur länge operatören i fråga haft sitt kontrakt och kanske kur pass bra man räknat. Förlustkontrakt brukar synas oerhört mycket på fordonens skick.
;-)

Ersa

Citat från: Alexander Oscarsson skrivet 20 juli 2010, 17:09:35 PM
Den är gammal och ser ut vara sliten  ;D

Lacken börjar kanske bli matt och solblekt, och strålkastartorkarna saknas. Men förutom det förstår jag inte riktigt vad du menar. Inga bucklor förutom kanske på batteriluckans främre hörn, ingen silvertejp, inga delar i fel färg, fungerande skyltning och alla emblem samt dekaler sitter där de ska.

Matte

Citat från: Alex O skrivet 19 juli 2010, 22:40:33 PM

Det där är en riktigt fin buss att köra. Säkert den bästa Scanian på Södertörns garagen. Och så är det en "halv turistare" som det kallas. Sen är den faktist riktigt fin invändigt. Så inte är den risig på något sätt.

Anders Lundén

Det är inte bara det yttre som avgör en buss skick. Kan vara jättefin i plåten men totalt köroduglig. Eller så finns de företag och trafikområden som satsar på underhåll och funktion istället, däribland kosmetikan får stå tillbaka.
Det är lätt o säga att Göteborg har fina bussar, det beror ju på hårdare ålderskrav än i SL-trafiken. Men hur är skicket på Göteborgsbussen som rullat några år kontra SL-bussen som rullat Många år, bortsett från blankheten i färgen??
// Anders

bisquit

Vill bara flika in i diskussionen. Såg många bussar i går i Stockholm. De såg ut som lik. Visst Maxcibussarna må vara gamla. Men ändå. Alla här på forumet, med insyn på bussservice. Vet mycket väl om hur dåligt underhåll det är på bussar. I synnerhet lokaltrafikbussar. Inte ens de bussar som gick i Prideparaden var fria från blemmor. Men de omnilinkar som gick som Prideexpressen var iaf fräscha. Men så var de ju oxå ganska nya. Men det finns mer att önksa, även Förare som tar mer ansvar för sitt fordon och är rädd om bussen.  8)