Artikel i naturskyddsföreningens tidning...

Startat av Mange_buss, 18 juli 2010, 16:59:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mange_buss

En artikel om busstrafiken på Gotland. Hoppas ni uppskattar den...

Konstruktiva kommentarer uppskattas, felfinnarkommentarer undvikes...  :)

Sid. 14-19
http://www.gotland.naturskyddsforeningen.se/NpG%202010%20nr%202%20mini.pdf

MrX

Vad, var och hur? Här blir man ju nyfiken och så hittar man inte, kanske jag som gör fel? ;)

Mange_buss

Citat från: MrX skrivet 18 juli 2010, 17:12:49 PM
Vad, var och hur? Här blir man ju nyfiken och så hittar man inte, kanske jag som gör fel? ;)

Sorry, jag som klistrade in fel fil....  :-[

Åtgärdat nu...  :)

MrX

Tack för det!

Det var trevlig läsning, du e duktig! Visst finns det saker man kan kritisera din artikel för, vissa tekniska aspekter utelämnas angående nya bussar, exempelvis, men inom Naturskyddsföreningen är vi ju mer intresserade av vilka fördelarna är och blir för miljön och naturen (oh ja, även jag är medlem ;)). Vad du kan pusha hårdare på är att ju fler som väljer kollektivtrafiken, ju fler blir det att sprida ut miljökostnaderna på. Det gör ju på sätt och vis att bussarna med sina höga utsläpp av avgaser fortfarande är mer miljövänligt än om alla passagerarna istället valde bilen, beräknat på utsläpp per passagerare då alltså. Det är något du skulle kunna pusha hårdare för, överhuvudtaget borde fler marknadsföra kollektivtrafiken med sådan argumentation.

Och jag ska hälsa på min storebror på Gotland om några veckor, då ska även jag testa de gula Scalorna ;)

Mange_buss

Citat från: MrX skrivet 18 juli 2010, 17:48:45 PM
Tack för det!

Det var trevlig läsning, du e duktig! Visst finns det saker man kan kritisera din artikel för, vissa tekniska aspekter utelämnas angående nya bussar, exempelvis, men inom Naturskyddsföreningen är vi ju mer intresserade av vilka fördelarna är och blir för miljön och naturen (oh ja, även jag är medlem ;)). Vad du kan pusha hårdare på är att ju fler som väljer kollektivtrafiken, ju fler blir det att sprida ut miljökostnaderna på. Det gör ju på sätt och vis att bussarna med sina höga utsläpp av avgaser fortfarande är mer miljövänligt än om alla passagerarna istället valde bilen, beräknat på utsläpp per passagerare då alltså. Det är något du skulle kunna pusha hårdare för, överhuvudtaget borde fler marknadsföra kollektivtrafiken med sådan argumentation.

Och jag ska hälsa på min storebror på Gotland om några veckor, då ska även jag testa de gula Scalorna ;)

Tack!  ;D

Joo, jag håller med dig.. Jag försökte få det lite invävt i texten, men jag har efter tryck kommit på att jag nog skulle ha pushat det lite till...

Tack för konstruktiv kritik!  :)

Svempa

Jag tyckte den var trevlig och allmänt formulerad. Att skriva en massa fakta och  siffror får du gärna göra här eller i färdskrivaren och andra branschtidningar.  man måste anpassa texten efter målgruppen och ju duktigare man blir på ett område det så svårare blir det att göra det allmänt intressant om man inte är professionell journalist eller författare . Bra artikell